Halvor India Brown Ale Allgrain

På smaken vil du nok ikke merke store forskjellen. Gjør det som er mest praktisk for deg, så kan du evt sammenligne utgjæring ved neste batch.

Edit: Ah, så litt for sent at innlegget mitt kom inn som en nummer to.
 
Hei,
Et lite spørsmål til om bitterhet. Jeg regner med at det er snakk om 60 Noonan, i og med at vi har med ABC å gjøre. :)
Hvis jeg har lest meg opp riktig, kan dette peke i retning av 55 Tinseth?

Anders
 
Hvor lenge gjærer dere denne. Sliter (igjen) med geisyr på denne, må være det ekstra sukkeret man tilsetter? Det rare er at det bare er enkelte flasker....faen så irriterende
 
Hvor lenge gjærer dere denne. Sliter (igjen) med geisyr på denne, må være det ekstra sukkeret man tilsetter? Det rare er at det bare er enkelte flasker....faen så irriterende
Bare enkelte flasker=infeksjon ved tapping (evt for dårlig utblandet sukker). Revider vaskerutinene dine hvis det er brukte flasker. Revider kapselpåsetting/desinfeksjon av flasker før tapping hvis du bruker nye flasker (tar du på innsiden av kapslene når du setter de på?). Revurder hvordan du blander ut sukker før flasking. Hvis du lar ølet gjære ut til du har stabil SG i et par dager, skal du ikke få geysir.

A
 
Kjøpte nye flasker med et bryggeri, satt 6 batcher på 2 helger kun den som flommer. den var riktig nok bare kommet ned i 1018 så mulig det er litt mye gjærigjen
 
Fant en flaske av denne i går som var brygget i Mars, fy faen for et lagringsøl, beste hjemmebrygget jeg noen gang har smakt:)
 
Gleder meg til å brygge denne i morgen. Men som brygge-noob så er det jo alltid noen spørsmål... Denne gangen lurer jeg på når sukkeret skal tilsettes. Regner med at det er sammen med malten før ifm meskingen, men fint med en tommel opp eller smekk på øra hvis det er feil før jeg setter igang med "det beste hjemmebrygget noen noen gang har smakt" :)
 
Allerede etter 1 uke på fat smaker dette som en vinner! Takk for kitet. Selv om det ble en Imperial versjon da jeg mener min oppskrift sa 66 grader mesketemperatur. I tillegg hadde jeg litt mindre volum da jeg er vandt med noe dårligere utbytte.

Bittelitt i samme gate som Arrogant Bastard?
 
Tilbake
Topp