Ålrait. Da var det på tide å smake på sakene, denne ølen alle snakker så varmt om.
Argh! Irriterende god. Fanden.
Mohahaha!!
The power of "Tror du vi kan ha enda mer humle i DH, Gahr? Klart vi kan!"
Bare enkelte flasker=infeksjon ved tapping (evt for dårlig utblandet sukker). Revider vaskerutinene dine hvis det er brukte flasker. Revider kapselpåsetting/desinfeksjon av flasker før tapping hvis du bruker nye flasker (tar du på innsiden av kapslene når du setter de på?). Revurder hvordan du blander ut sukker før flasking. Hvis du lar ølet gjære ut til du har stabil SG i et par dager, skal du ikke få geysir.Hvor lenge gjærer dere denne. Sliter (igjen) med geisyr på denne, må være det ekstra sukkeret man tilsetter? Det rare er at det bare er enkelte flasker....faen så irriterende
Ha det i koken.Gleder meg til å brygge denne i morgen. Men som brygge-noob så er det jo alltid noen spørsmål... Denne gangen lurer jeg på når sukkeret skal tilsettes. Regner med at det er sammen med malten før ifm meskingen, men fint med en tommel opp eller smekk på øra hvis det er feil før jeg setter igang med "det beste hjemmebrygget noen noen gang har smakt"
Takk for tips Der redda du noen liter med vørter!Ha det i koken.