Halvor India Brown Ale Allgrain

Brygget dette i går, men glemte å måle OG etter kok. Har OG før kok og volum før og etter. Da har man jo det man trenger for å beregne hva OG ble sånn grovt sett, men; Hvordan påvikrer det tilsatte sukkeret OG'en? Noen som har en formel for å regne dette ut?
 
Jeg skal brygge denne imorgen. Har ikke smakt denne før. Er som alle andre her veldig glad i humle, og har mye cascade liggende. Vurderer å øke alle mengder med cascade, men er litt usikker. Hva tror dere? Er det mer enn nok humle i den fra før?
 
Jeg ville brygget den som den er. Vil du absolutt øke noe ville jeg økt senhumla. Ikke IBU. Har brygget den to ganger, men smak og behag...

--
 
Vi fikk 16 liter av denne , skylte kun med 6 liter vann på 25 liters batch. Bryggekompis som flasket den, blir spennende å prøve bår jeg kommer hjem fra ferie.... 4 uker modningstid regner jeg med?
 
Da står 34 liter Halvor IBA til gjæring. Men ser at den skal gjæres på 16-18 grader ifølge bryggselv. Jeg har ikke gjæringsskap, så temperaturen blir 20, vil det gå fint? Hvordan vil dette påvirke det ferdige resultatet?

..og en ting til...hvem er Halvor?
 
Det er jeg klar over. Men hva har det å si? Har gjæret på 20 grader mange ganger før og resultatet har blitt bra.
 
Hei,
Et lite spørsmål til dere som har brygget dette.
Jeg er litt feig på bitterhet, og synes eksempelvis Nøgne Ø's IPA er i bitreste laget og liker Ægir sin variant bedre.
Vil dere si at jeg bør justere HIBA ned fra 60 IBU til noe lavere, eller henter fylden inn mye av bitterheten?

Gleder meg til å brygge denne for julematen (antar at den bør passe perfekt)?

Hiksen Anders
 
Jeg har brygget den flere ganger, og den er forholdsvis bitter. Så det kan kanskje treffe din gane bedre om du reduserer litt. Evt flytter frem....

Typed with thumbs.
 
Tilbake
Topp