jorjoh skrev:Skal akkurat til å brygge dette settet nå, men så finner jeg ingen pose med sukker. Står på bryggselv at det skal være med? Er den allerede tilsatt den knuste malten?
....og hva betyr FWH? Er det 60min humle?
jorjoh skrev:Skal akkurat til å brygge dette settet nå, men så finner jeg ingen pose med sukker. Står på bryggselv at det skal være med? Er den allerede tilsatt den knuste malten?
....og hva betyr FWH? Er det 60min humle?
Terje W skrev:Jeg brygget dette settet igår, var heller ikke med noen pose med sukker, skulle det vært med?
Torstein_K skrev:Virker som at Bryggselv ofte glemmer å legge ved sukker. Jeg har brygget både Yuletide og Halvor IBA, men det fulgte ikke med sukker til noen av settene. Men fikk som sagt sukker tilsendt da jeg ga beskjed om dette.
Jens Kristian skrev:Jeg er noe bekymret for litt gressmak. Jeg regner med at det har kommet fordi jeg lot tørrhumlen ligge i litt for lenge. Jeg tørrhumlet etter 5 dager, men det gikk over 14 dager til før jeg tappet ølet på fat. Jeg håper denne gressmaken avtar med litt lagring.
Jens Martinsen skrev:Tja, noen mener Cascade'n har skylda....
http://www.homebrewtalk.com/f12/my-beer-tastes-like-grass-228247/
Eirik Furenes skrev:Hei. Det begynner å nærme seg flasking av 20 liter Halvor IBA. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta med tanke på karbonering?Tenker spesielt siden det er tilsatt 300 gr muscavadosukker.