1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Har laget chatbot som regner ut alkoholprosent. Kan noen teste?

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av tveheim, 2 Nov 2017.

1. tveheim

tveheim
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei,

Har laget en chatbot som regner ut hvor mye alkohol som er i ditt hjemmelagde ØL: Den spør om OG og FG og regner ut alkoholprosent ut fra det. Man må skrive inn hele tall her (altså 52 og ikke 1.052) da det er en begrensning i kalkulatoren som gjør at den kun klarer å regne med maks en desimal. Man kan også skrive "alkohol", "%", "finne alkohol", eller "regne ut alkohol" for å trigge den.

Hadde satt stor pris på om dere kan teste og gi meg en tilbakemelding på
    • Forlsag til andre kodeord eller triggerord
    • Endring av tekst
    • Regner den feil? Bør jeg endre utregning?
    • Er det andre ting som dere mener jeg bør ta med? Eksempelvis bilder, mer info, video ++
    • Andre ting?
    Test den gjerne her: m.me/thomasbryggltd

Jeg kommer forresten til å legge ut oppdateringer om min ølbryggerkarriere på facebooksiden, så følg den gjerne om dere har lyst :)

Thomas

2. g0bben

g0bben
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hva med finne FG?
    Jeg har OG, men den stemmer ikke med ølsettet(ble høyere). Så da vet jeg ikke hva forventet FG blir, men på settet står det forventet ABV. Nå er jeg i startgropa av min ølbryggerkarriere, så jeg vet ikke om dette er relevant, eller OM det funker på den måten. Jeg kan jo lett snu den formelen du kom med, men som sagt jeg vet ikke om det er sånn det virker i praksis

3. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det må nok mer til enn en bot for å finne FG når du bomma på OG. En estimert FG kunne man vel fått til, gitt at man visste alle variablene i meske- og gjæringsprosessen, men det ville fortsatt ikke vært til å stole på.

4. tveheim

tveheim
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Må nesten prioritere denne og helst perfeksjonere den. Fungerte den greit eller? Kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan den fungerer!

5. g0bben

g0bben
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Som sagt så har jeg akkurat begynt med dette og er usikker på hvordan det funker. Men regnet i grunn med at det var noe sånt svar jeg kom til å få ja

6. g0bben

g0bben
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg trykka bare inn to tall og så fikk jeg svar, om det er riktig eller ikke vet jeg ikke.

7. tveheim

tveheim
    Expand Collapse
    Registrert bruker

haha! den er god :) Takk for at du testet uansett!

8. g0bben

g0bben
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei, kom på en ting når e testet den i går når jeg tappet ett brygg. Hva med mulighet til å selv trykke inn hvor mange g/l sukker man tilsetter for karbonering? Evt opplyse om hvor mange gram du har i ditt regnestykke.

tveheim liker dette.
  9. tveheim

tveheim
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Veldig godt innspill! Har fikset! Test gjerne igjen! https://chatfuel.com/bot/thomasbryggltd

10. g0bben

g0bben
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Virka det, men om det stemmer vet jeg ikke

Del denne siden