Hjelp! BB60'n vil ikke.

Er det noe jeg kan gjøre med saken?

Symptomer: Jeg skrur på, og ikkeno' skjer. I kjelen er det 11,5 liter kaldt vann, og jeg har ikke foretatt meg noe som helst merkelig med kjelen. Den fungerte helt greit i går.

:(
Jeg har hatt tilsvarende problem, bb60 ble returnert og jeg har fått ny - men det tyder på at jeg bare kan vente på nye problemer. Burde ikke leverandør her trekke tilbake produktet og erstatte det?
 
Hadde en bb60 som jordet rett i godset/meskespaden/lanken min. Tok en telefon til Bryggmann på Ålgård der vi kjøpte den og han heiv seg i bilen med en ny en og var på plass etter en halvtime! Øl reddet, ny bb60 med bedre effekt enn den gamle(fikk aldri skikkelig kok på den) og meeeget fornøyde kunder!
 
Hadde en bb60 som jordet rett i godset/meskespaden/lanken min. Tok en telefon til Bryggmann på Ålgård der vi kjøpte den og han heiv seg i bilen med en ny en og var på plass etter en halvtime! Øl reddet, ny bb60 med bedre effekt enn den gamle(fikk aldri skikkelig kok på den) og meeeget fornøyde kunder!

Dårlig kok er også et problem, ja.

Bryggmann er tydeligvis en bra mann:) - og jeg tror ellers ikke det er noen grunn til å klage på service'n fra produsentene, heller. De er greie nok. Men dette er jo bare nok en historie om et produkt som har altfor dårlig kvalitet - og som er kraftig overpriset, om du spør meg.
 
Men dette er jo bare nok en historie om et produkt som har altfor dårlig kvalitet - og som er kraftig overpriset, om du spør meg.
Jeg har sett at du også i en del andre tråder har klaget over kvaliteten på BB60, Finn.

Hva tror du om kvaliteten på den nye BB60 Automatic? Noe som indikerer at denne er av bedre kvalitet og bedre verdi vs pris?
 
Jeg har sett at du også i en del andre tråder har klaget over kvaliteten på BB60, Finn.

Hva tror du om kvaliteten på den nye BB60 Automatic? Noe som indikerer at denne er av bedre kvalitet og bedre verdi vs pris?

Jeg skal vel være forsiktig med å uttale meg om et produkt som er nytt. Det kan jo hende produsentene har tatt til seg kritikken. Men med de erfaringene jeg har, ville jeg ikke tatt sjansen.

Hvis noe av de åpenbare og idiotiske feilene fra de gamle er rettet opp, kan det kanskje være skjedd noe. Stemmer litermarkeringene nå, f.eks.? Sitter de nå på motsatt side av krana? Har bunnrista lange nok bein (hvis det er rist), og har den fått riktig diameter? Sitter effektregulatoren skikkelig fast? Er kjelen helt tett (min lekket litt med kaldt vann i!)?
 
Jeg skal vel være forsiktig med å uttale meg om et produkt som er nytt. Det kan jo hende produsentene har tatt til seg kritikken. Men med de erfaringene jeg har, ville jeg ikke tatt sjansen.

Hvis noe av de åpenbare og idiotiske feilene fra de gamle er rettet opp, kan det kanskje være skjedd noe. Stemmer litermarkeringene nå, f.eks.? Sitter de nå på motsatt side av krana? Har bunnrista lange nok bein (hvis det er rist), og har den fått riktig diameter? Sitter effektregulatoren skikkelig fast? Er kjelen helt tett (min lekket litt med kaldt vann i!)?

Takk, Finn. Fikk aldri svart deg her jeg. Er vel de som har prøvd BB Auto som best kan svare på dette. Men ser jo nå i andre tråder at det dukker opp noen greier her, etter at folk har fått brukt den litt. Blir litt skeptisk merker jeg...
 
Takk, Finn. Fikk aldri svart deg her jeg. Er vel de som har prøvd BB Auto som best kan svare på dette. Men ser jo nå i andre tråder at det dukker opp noen greier her, etter at folk har fått brukt den litt. Blir litt skeptisk merker jeg...

Det som eventuelt kunne få meg til å ta sjansen, er at de er greie på Ølbrygging, og du får fikset kjelen fort og greit om den streiker. Men jeg er dypt skeptisk til kvaliteten.
 
Ser at det er mange som har fått bråstopp i bryggingen med bb60. Noen som har hatt den åpen før, og kan fortelle hvor den blå ledningen litt til venstre for midten av bildet skal sitte?
U1cxR0tW.jpeg
[/url][/IMG]
14248085_10157326852020648_815608119_o.jpg
 
Tilbake
Topp