Hjelp! BB60'n vil ikke.

Mulig vi finner oss i for mye, men jeg finner mange syteposter her inne. Hvis en er svært opptatt av kvalitet kan jeg anbefale Speidel eller Braueule. Eller egenbygget 3-kjeloppsett. Jeg står fortsatt på at BB60 dekker vårt behov på en tilfredsstillende måte. Hvis vi fordeler investeringene pr liter brygget øl er vi nede på under 2 kr pr liter og stadig synkende. Kanskje har vi vært heldige, men jeg nekter å melde meg inn i GGGK på nåværende tidspunkt.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
 
.
Det er akkurat hva jeg har tenkt, også. Utrolig mye søppel ute og går. Et annet eksempel jeg kommer på i farten: det flow-meteret Bryggeland selger. Ett til: 10- og 15litersspannene til Bryggselv. Og konklusjonen må jo være at vi må bli flinkere til å syte:)!

15l-bøttene er noe ræl, men 10l har jeg vært rimelig fornøyd med. Hva er problemet?
 
"Vil du anbefale produktet til en venn?" Ja absolutt. Du må regne med å bytte krana, ssr, potmetr, temp måler og sveise litt.
Jeg kjøpte pga anbefalinger. Disse småtingene ble dessverre utelatt.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Skal du ha Harley, må du også mekke endel :D
Beerbrew er noe av det rimeligste på markedet. Mitt inntrykk av produktet er at det leverer generelt bra. Noe mandagsprodukt har vel alle produsenter. Bruker selv grainfather, som jeg er happy med.

Mekking er endel av hobbyen :cool: men klart at produktet må leve litt lenger enn to tre brygg.....
 
... Jeg ser ikke en større kjele som noe alternativ. Da hadde jeg trengt en bedre varmekilde enn Caso'en, tror jeg, og da er vel alternativet gass...
Tror du kommer langt med en 78L isolert kjele på Caso med en ekstra dyppvarmer. Da har du et fleksibelt oppsett som er lett og vaske
 
8da1edac74b0d8921bb2d41d6d6176b8.jpg


Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Mulig vi finner oss i for mye, men jeg finner mange syteposter her inne. Hvis en er svært opptatt av kvalitet kan jeg anbefale Speidel eller Braueule. Eller egenbygget 3-kjeloppsett. Jeg står fortsatt på at BB60 dekker vårt behov på en tilfredsstillende måte. Hvis vi fordeler investeringene pr liter brygget øl er vi nede på under 2 kr pr liter og stadig synkende. Kanskje har vi vært heldige, men jeg nekter å melde meg inn i GGGK på nåværende tidspunkt.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

BB60 dekker mitt behov på en særdelels god måte - så lenge den fungerer. Mener du for ramme alvor at det er rimelig å regne med at et prodykt til 6-7000 kroner ikke skal holde?????? Nå har jeg for annen gang opplevd at en BB60 slutter å virke, på under halvannet år. Og det er åpenbart ikke noen uvanlig historie. Kaller du det å være svært opptatt av kvalitet å være misfornøyd med det? Mener du for ramme alvor at en ikke skal kunne kreve at et produkt som ikke hører til i toppklassen, skal være av god kvalitet?
 
Nå tar du min post ut av sammenhengen Finn. Selvsagt din rett å syte, men jeg mener BB60 trenger litt framsnakking. Tror vi er mange som er fornøyde også.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
 
Nå tar du min post ut av sammenhengen Finn. Selvsagt din rett å syte, men jeg mener BB60 trenger litt framsnakking. Tror vi er mange som er fornøyde også.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Jamen, jeg framsnakker (hater det ordet, forresten!) jo produktet som bare det. Tviler på at det er noen på forumet her som har sagt så mye pent om den kjære blikkboksen som jeg har. Jeg vil jo kunne fortsette å bruke den fordi den er så bra. Men da må jeg kunne stole på den. Og det kan jeg jo åpenbart ikke.

Ellers ble jeg litt småsur over at du brukte ordet "syte". Det er ikke noe pent bilde du tegner av den du anklager for å syte. Men jeg skal være storsinnet og tilgi;).
 
Oppfatter Finn som svært glad i sin BB, men også litt forrådt. Man ønsker å stole på sitt bryggeutstyr, men BB gjør det vanskelig
 
Oppfatter Finn som svært glad i sin BB, men også litt forrådt. Man ønsker å stole på sitt bryggeutstyr, men BB gjør det vanskelig

Riktig, det er kjekt å kunne slå på kjelen uten å ha angst for at den ikke funker. Litt på samme måten som jeg vil slippe å ha angst for å se tegn på infeksjon når jeg åpner ei flaske av det hjemmebryggede: "Det må da vel for sv.... være mulig å brygge øl uten det svineriet der". Det samme med BB'n. Det er jo ikke akkurat ekstremt avansert teknologi.
 
Ok, vi har forskjellig erfaring, vi har versjon 1 med god erfaring, Finn har en annen versjon med en avvikende erfaring. Vi kan være enig om å være uenig, så håper jeg ølgudene står dere bi. Forøvrig banket Rosenborg Molde, ikke rart jeg er forsonligB-)

Sent fra min D6603 via Tapatalk
 
Ok, vi har forskjellig erfaring, vi har versjon 1 med god erfaring, Finn har en annen versjon med en avvikende erfaring. Vi kan være enig om å være uenig, så håper jeg ølgudene står dere bi. Forøvrig banket Rosenborg Molde, ikke rart jeg er forsonligB-)

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Heia Rosenborg; der kan vi være enige:).

Ok, vi får være uenige. Du synes det er greit å selge dårlige varer til folk, jeg synes det er ugreit.

edit: Neida, jeg tror ikke du mener det - men det blir faktisk det du sier.
 
Sist redigert:
Nei Finn. Dere er ikke uenige om det er ugreit å selge dårlige varer. Dere er uenige om BB er en dårlig vare. Rett skal være rett.
 
Ølbrygging har nettopp tilbakekaldt et sett med BB30 v3 solgt etter okt 2015, hvor styringskortet er montert for nært displayet noe som fører til overoppheting. Kan det være at BB60 kan være rammet av de samme problemene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp