Hjelp! BB60'n vil ikke.

Nei Finn. Dere er ikke uenige om det er ugreit å selge dårlige varer. Dere er uenige om BB er en dårlig vare. Rett skal være rett.

Jada - det er jo det jeg går ut fra ta han egentlig mener. Og det er tullete å bruke så mye energi på dette; det er bare kverulanten i meg som har blitt pirret. Men jeg skjønner ikke at det er mulig å ikke se at BB60 gen3 ( i alle fall) har uakseptabelt mye feil.

pytt pytt - jeg er mer bekymret for at den pale ale'n jeg satte i går ikke har begynt å gjære ennå:)
 
Det ante meg at var et poeng til med den:p.
- og det er jo et veldig godt poeng. Men noe sier meg at krana koster omtrent like mye som kjelen?
 
Har ikke hørt noe om det - hvlket ikke på noen måte betyr at det ikke kan ha noe for seg. Men det er nok ikke så enkelt som at det er en bestemt feil som har herjet BB60'n, så vidt jeg forstår.
 
Hva er egentlig forskjellen på todelt og tredelt? Har begge deler og bortsett fra at de tredelte ser litt fetere ut så har jeg ikke merket noen praktisk forskjell.
 
Hva er egentlig forskjellen på todelt og tredelt? Har begge deler og bortsett fra at de tredelte ser litt fetere ut så har jeg ikke merket noen praktisk forskjell.
Nå veit eg ikkje kva type 2 delt krane du har. Men visst det er den eg trur må du skru opp kroppen på den. Dette vil sei det er gjenger på krane ikkje bolter som holder en sammen

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Om jeg ikke misforstår, så er det ei viktig greie. Pakningen som kula beveger seg i forhold til, har ikke særlig godt av den skruinga i lengden.
 
Om jeg ikke misforstår, så er det ei viktig greie. Pakningen som kula beveger seg i forhold til, har ikke særlig godt av den skruinga i lengden.
Og rustfritt mot rustfritt er noke ein ikkje ønsker å skru alt formykje på.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Da sluttet min BB60 gen.2 å virke etter 13 brygg... Den stoppet helt plutselig på 68 grader rett før malten skulle tilsettes. Ferskgjær og kværnet malt går nå selvfølgelig også i dass, da dette er ferskvarer...

Utrolig drid, men jeg har vel egentlig bare gått og ventet på denne dagen, da jeg har hørt at dette skjer med de fleste BeerBrew apperater..

Finnes det tilsvarende bryggeutstyr, men av bedre kvalitet?? Orker ikke denne frykten også i fremtiden. Det vil garantert skje igjen..
 
Velkommen til min verden:). Skal se og få somlet meg til å sende inn min til reparasjon nå. Jeg brygger på 36-literskjelen min og induksjonsplate i stedet, og det fungerer i grunnen like greit. En 60-literskjele og ei induksjonsplate til hadde vært en ideell erstatning.
 
Jeg brygger på 36-literskjelen min og induksjonsplate i stedet, og det fungerer i grunnen like greit. En 60-literskjele og ei induksjonsplate til hadde vært en ideell erstatning.
Hva er prisen på induksjonstopp og induksjonsgryte på 60 liter? Det hørtes litt smådyr ut, men det er nok noe som duger bra! Har du link av det du har sett deg ut?
 
Hva er prisen på induksjonstopp og induksjonsgryte på 60 liter? Det hørtes litt smådyr ut, men det er nok noe som duger bra! Har du link av det du har sett deg ut?

Uansett hva du gjør, så trenger du to varmekilder. Brygger du små ( <25 liter) batcher, greier det seg med komfyren og en 15-liters (eller så) kjele + en mindre en. Det er det jeg gjør nå. Men jeg vil gjerne ha den fleksibiliteten en større kjele gir, og da er egentlig to store induksjonsplater ideelt, og en 36 liter og en større (78?) topp.
 
Uansett hva du gjør, så trenger du to varmekilder. Brygger du små ( <25 liter) batcher, greier det seg med komfyren og en 15-liters (eller så) kjele + en mindre en. Det er det jeg gjør nå. Men jeg vil gjerne ha den fleksibiliteten en større kjele gir, og da er egentlig to store induksjonsplater ideelt, og en 36 liter og en større (78?) topp.
Eneste minuset jeg ser med en 78 liter er at induksjonsplaten er ment for gryter opp til 50 liter..
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp