Hjemmebryggertur til EC Dahls

Noen som har noe mer info om EC Dahls opplegget? Kalenderen min holder på å fylle seg opp og første uka i juni er allerede full.
 
St.Bjørnar skrev:
Noen som har noe mer info om EC Dahls opplegget? Kalenderen min holder på å fylle seg opp og første uka i juni er allerede full.

Jeg har vært i kontakt med Dahls, vår mann er stadig på farten, men skulle ringe meg i morgen for avklaring.
 
Tirsdag 21.juni, klokka 17.00 på EC Dahls.
Jeg gir beskjed når jeg har påmelding (via doodle) klar.

Vi måtte strekke oss litt fra opprinnelig plan, men stas å få spikret dette!
 
Lars skrev:
Tirsdag 21.juni, klokka 17.00 på EC Dahls.
Jeg gir beskjed når jeg har påmelding (via doodle) klar.

Vi måtte strekke oss litt fra opprinnelig plan, men stas å få spikret dette!

Strukket ut i sommerferien. Jaja, det blir vel kanskje en neste gang :)
 
Jeg splittet opp denne tråden, for å gjøre det litt mer oversiktlig å finne frem.
Dessverre er nok tidspunktet litt ut i sommerferien for enkelte, men det kan jo bli muligheter for liknende turer senere.

Vi har nå altså avtalt en tur på EC Dahls, for oss hjemmebryggere.
De synes planen var så god, at det vil ikke koste oss noe, og bryggermester Terje Øvre, distriktssjef Kristian Berger og muligens flere vil møte oss.
Påmelding via doodle kommer etterhvert i denne tråden, og jeg sender også ut en mail om det til mailinglista når det er klart.
 
Har pratet med Kristian på EC Dahls, de gleder seg også, og tippet som meg at det kan gå 2 timer+ på dette.
Først en omvisning i bryggeriet, og deretter prat.

Kjekt om alle er klare til klokka 1700, så vi kan gå rett på sak.
Oppmøte i portvakta (ved bommen fra Stiklestadveien).
Gule sider.
 
Flere (inkludert meg selv) har lurt på om det blir servert smaksprøver i morgen.
Jeg er usikker på om det inngår i opplegget, men fikk til svar at "det blir nok rom for en øl". Selv tenker jeg uansett ikke å stille med bil når jeg først skal innenfor murene. :)
 
Gikk åt pipan her også, skal ikke innover før 22.06, hadde jeg reagert litt før hadde jeg sikkert fiksa overnatting  :(
 
Synd for de som ikke får til å være med selvfølgelig.
Vi er uansett rundt 25 stykker, som også ifølge vår mann på Dahls er ganske optimalt.
 
Desverre utgikk Dahls for min del. Måtte velge og valgte en tur i elva i mårra heller. Sommeren er egentlig tiden for kalde forfriskninger, men temperaturen og forholdene i rennende vann overvant tørsten i dette tilfellet...

-Geir Ø
 
Jeg må kjøre til EC Dahls, så hvis noen trenger skyss tilbake fra bryggeriet og hjem så stiller jeg opp med stasjonsvogn. Blir dessverre ingen smaksprøver på meg, men slik er det å pendle fra Stjørdal.
 
mikslen skrev:
Jeg må kjøre til EC Dahls, så hvis noen trenger skyss tilbake fra bryggeriet og hjem så stiller jeg opp med stasjonsvogn. Blir dessverre ingen smaksprøver på meg, men slik er det å pendle fra Stjørdal.

Om det passer seg inn med avhopp på Dragvoll, er jeg gjerne med. :)
 
Lars skrev:
mikslen skrev:
Jeg må kjøre til EC Dahls, så hvis noen trenger skyss tilbake fra bryggeriet og hjem så stiller jeg opp med stasjonsvogn. Blir dessverre ingen smaksprøver på meg, men slik er det å pendle fra Stjørdal.

Om det passer seg inn med avhopp på Dragvoll, er jeg gjerne med. :)

Ingen problem. Sikkert flere som vil sitte på, tar det når vi møtes på bryggeriet
 
Jeg må benytte anledningen til å skryte skikkelig av Dahls og særlig bryggerimester Terje Øvre.

Jeg hadde med meg en flaske hjemmelaget pils som var gjæret med gjær hentet fra Dahls. Jeg hadde tenkt å la Terje smake den og la han komme med en liten tilbakemelding når vi var der på besøk. Men siden ingen av de ansatte på Dahls drakk alkohol den kvelden ble det vanskelig. Jeg spurte om han kunne ta den med hjem for å så komme med en tilbakemelding, og det kunne han selvsagt gjøre. Da jeg sendte ham mail dagen etter fikk jeg derimot høre at den like gjerne skulle smakes av smakspanelet til Dahls!

På fredag fikk jeg tilbakemelding på mail etter at de hadde smakt den, noe som er utrolig nyttig! Og som om ikke det var nok ble det utført en full ølanalyse av pilsen. Tallene fra en slik analyse er særlig interessant å sammenligne med våre beregninger, og det er god overensstemmelse mellom våre verdier og analysen.

Resultater fra analysen:

Stamvørter        13,43 %P
Alkohol            5,33 %
Forgj.grad          61,26 %
Restekstrakt      5,43 %
Bitterhet            ca. 35 (denne er noe usikker)

Tallene vi har beregnet oss frem til:

OG 1055
FG 1014
Alkohol 5,35 %
32,5 IBU
 
Tilbake
Topp