Hjemmelaget flaskefyller

Brynsj

Norbrygg-medlem
Jeg har lenge vurdert å kjøpe en beergun, men siden jeg har et forsvinnende lite behov for å fylle øl fra fat til flasker, så har det blitt med tanken.
Likevel kunne jeg tenkt meg utstyr for dette i tilfelle jeg trenger å få flyttet litt øl, så inspirert av løsninger på nettet har jeg satt sammen mitt eget fyllesystem av div reservedeler i ølboden. Ved hjelp av en picnickran, gammelt stigerør og slange fra Biltema, ble det en øl-linje og en renblåsingspistol gir gass til å flushe flaskene.
Prøvekjørte opplegget på en barley wine og fikk fylt 15 flasker helt problemfritt :biersmile:
 

Vedlegg

  • 20140117_212021_resized_1.jpg
    20140117_212021_resized_1.jpg
    545,3 KB · Sett: 825
Den har vi prøvd og, med luftblåsepistol type lang, men vi manglet "proppen" så det ble mye skum. Hvor har du fått denne / eller hva har du brukt der?
 
Jeg borret et passende hull i en silikonpropp, siden jeg ikke fikk tak i propp med hull. Lavt trykk på fatet, lang tappeslang og nedkjølt flasker og fat hjelper på skumproblem :)
 
Ahh, takker.  Har prøvd meg litt med den tappestangen rett på picnik-kran.  Men da hadde jeg ikke noen propp.
 
Petit.no har propper, men det trenger du vel ikke forå blåse inn co2.
http://shop.petit-agentur.no/products/koniske-silikonplugger-med-9mm-hull
 
Tilbake
Topp