Hopster Bryggeri

kristofferj skrev:
Aha.
Den whirlpooler og kjøler samtidig da. Fiffig. Da får man vel en klarere vørt og lar cold-break bli liggende igjen i kjelen da kanskje.

Ser frem til bilder :)

Korrekt!

Nesten alt rustfritt er kjøpt hos Brewershardware.com som har gitt en helt utrolig god kundeservice både før usps rota bort 2 av 4 pakker med 5 sifret beløp med utstyr og etterpå!

Styringselektronikken, BrewTroller, kommer fra oscsys.com

Resten av elektronikken kom i dag :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    943,6 KB · Sett: 2.258
Vakkert  :)

Brewtroller virker for å være noe bra greier. Selv tenkte vi å skrive program og kjøre det på en Raspberry PI, og bruke I2C-bussen til å styre et/flere relay boards.
 
Har hatt litt tid til bygging denne uken så nå kan det snart kobles i kontrollpanelet!

SAM_0393.jpg


Flere bilder: www.hopsterbrewery.com/the-build/
 
kristofferj skrev:
Vakkert  :)

Brewtroller virker for å være noe bra greier. Selv tenkte vi å skrive program og kjøre det på en Raspberry PI, og bruke I2C-bussen til å styre et/flere relay boards.
forsiktig med å styre direkte fra PIen. Har lest litt om dette og flere anbefaler å kjøre en kombinasjon, PI/Arduino. Siden Arduinoen sjelden feiler. Men PIen feiler litt for ofte til å stoles på i brygge/gjæringsprosessen
 
forsiktig med å styre direkte fra PIen. Har lest litt om dette og flere anbefaler å kjøre en kombinasjon, PI/Arduino. Siden Arduinoen sjelden feiler. Men PIen feiler litt for ofte til å stoles på i brygge/gjæringsprosessen

Takk for tips. :) Vi kom frem til dette også etter PI'en gjentatte ganger kræsjet. Brewtroller DX1 er på vei i posten, siden den kan styre ball valves direkte og har riktige input og outputs.  Vi kobler til brewtroller med seriell eller nettverk og tar datastyring/logging etc. via pien. Jeg jobber som grafisk/web-designer, så jeg MÅ lage noe pent user interface til webstyringa  ;) Finnes ikke noe vakkert der ute. Planen er også å logge alt slik at man kan finstille ting i etterkant.
 
Bjarte H skrev:
Korrekt! Hyllene i skapet er litt til bry, men så er jo dette skapet en god del rimeligere enn alternativene jeg har funnet.

Vi bøyde forsiktig på hyllene til de løsnet, det var ikke mye som skulle til...

Edit: Hyllene i døren har vi bare klippet til der det trengs.
 
Må bare føye meg inn i rekken av entusiastiske trådfølgere her.
Skikkelig bra prosjekt, og det blir spennende å følge videre.
Og det er deilig når pakkene fra ebay og andre renner inn fra "over there"
da har man mange timer med byggemorro foran seg :yes: :yes:
 
Harald N skrev:
Og det er deilig når pakkene fra ebay og andre renner inn fra "over there"
da har man mange timer med byggemorro foran seg :yes: :yes:
Det kommer nok til å gå med noen timer på bygging ja!  :)
 
kristofferj skrev:
Nå synes jeg det har vert stille både her og på bloggen litt for lenge.  :)
Er det noe fremgang?

Ja stillgang har det vært i byggingen også! :) Flyttelass og oppussing har sannelig tatt sin tid, men nå begynner jeg å pusle med bryggeriet igjen! De siste dagene har jeg fått gjort litt mer i kontrollpanelet, det tar mye tid når det er lite plass :) Lodding av resistorer, LEDs, temperatursensorer er også ganske tidkrevende men en del av moroa :)

Snakket med Oscsys i går (de som lager BrewTroller) og utviklingen av koden til relekortet som jeg venter på er 1. pri hos dem og forhåpentligvis ferdig om en måneds tid (det er vel egentlig det samme som de sa for 2 måneder siden ;D). Opentroller DX1 som jeg bruker har 14 utganger og med 1 alarm, 10 elektriske ventiler, 3 varmekilder, 3 pumper, 1 luftpumpe tilknyttet volumsensor, og 1 servo til hopdropper så trenger jeg 5 utganger til. Relekortet skal ha 8 utganger, så det burde holde 8)

Slik ser kontrollpanelet ut per dags dato:
 

Vedlegg

  • 2013-08-02 16.54.39.jpg
    2013-08-02 16.54.39.jpg
    1,7 MB · Sett: 1.784
  • 2013-08-02 16.53.12.jpg
    2013-08-02 16.53.12.jpg
    1,7 MB · Sett: 1.800
  • 2013-08-02 17.06.00.jpg
    2013-08-02 17.06.00.jpg
    1,7 MB · Sett: 1.789
Brytere koblet opp. 128 enkeltledninger, tok litt tid ja ;D

2013-08-14-18.00.53.jpg


Det står litt mer på følgende adresse for spesielt interesserte :)
http://www.hopsterbrewery.com/wiring-switches/
 
Tilbake
Topp