Humletrøbbel?

Har brukt 100g noen ganger (men ikke Citra) på 22-25l bøtter med ok resultat.

Gahr skrev vel en gang at det var en fordel at tørrhumla ble våt. Så blir den det er det ikke for mye :)
Ja, Gahr er en artig fyr:) Jeg satser på 100g våt tørrhumle og gleder meg til å smake på humlebomba mi:)
 
Prøv Citra en gang. Min erfaring er ikke at den gir sterk citrus-smak, men fruktig og god er den. Jeg burde sikkert meldt meg på et ølsmakerkurs for å klare å identifisere de forskjellige smakene i brygget jeg lager, men citrus er jo godt kjent:)
Jeg er glad i c-humlene fra før, har bare ikke kommet til Citra ennå ;)
Bruker mye cascade selv, men har ikke snubla innpå hverken Citra eller Amarillo.
 
Hei! Da er ølet godt prøvd. Som alle førstegangsbryggere er det noe av det beste jeg har smakt!

Det var jo noe bittert som nevnt at det kunne bli tidligere i tråden, men det var på ingen måte ødeleggende for smaken. Det gled lett ned og fikk ståkarakter fra flere hold.

Tipper det reddet brygget den tørrhumlen vi hadde oppi ekstra.

Takk for tipset!
 
Hei! Da er ølet godt prøvd. Som alle førstegangsbryggere er det noe av det beste jeg har smakt!

Det var jo noe bittert som nevnt at det kunne bli tidligere i tråden, men det var på ingen måte ødeleggende for smaken. Det gled lett ned og fikk ståkarakter fra flere hold.

Tipper det reddet brygget den tørrhumlen vi hadde oppi ekstra.

Takk for tipset!
Gode greier!
 
Tilbake
Topp