Hva fikk du i posten i dag?

d293ba4186464739778cd98ed3368efe.jpg


Mottrykksfyller nummer 2.

Planen er at denne skal kappes slik at den kan fylle bjørnunger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kappet mine tidligere, og skjønte at det var ikke vits i å kappe så mye som jeg gjorde. Bruk to stoppere (flere går ikke), og kapp deretter. Da har du ivaretatt litt mer 0.5 l og, du bruker bare to stoppere på 0.3. Sett den første stopperen 180 grader. Andre vanlig.
 
Jeg kappet mine tidligere, og skjønte at det var ikke vits i å kappe så mye som jeg gjorde. Bruk to stoppere (flere går ikke), og kapp deretter. Da har du ivaretatt litt mer 0.5 l og, du bruker bare to stoppere på 0.3. Sett den første stopperen 180 grader. Andre vanlig.

Høres ut som en fornuftig løsning.
Har du bilde av dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hva er det med denne? Når jeg prøver å skru den på åpner den ventilen i Sodastream-flaska for fullt og Co2 strømmer ut. Det virker ikke som tappen som skal åpne ventilen rører på seg når jeg skrur på regulatoren. Eller er det noe jeg ikke forstår her?

PSX_20191205_161215.jpg
 
Men skal ikke den tappen reguleres opp og ned med hjulet på regulatoren?

No har eg ikkje ein slik sjølv, men vil tru at tappen skal bere åpne ventilen i flaska, og at hjulet regulerer ut av regulatoren.
Har du ikkje liggande ei litt tjukkare pakning til ei kjøkkenkran, gardenakobling eller lignande som du kan prøve?
 
Ja, tappen trykker bare ventilen ned. Reguleringen skjer internt.

Gassen kommer ut via regulatoren, eller er det en lekkasje mellom regulator/flaske?

Hvis kranen på regulatoren står skrudd helt inn så er dette full åpning, den er avstengt når den er skrudd ut.
 
Det er lekkasje mellom regulator/flaske. Det vil si, jeg klarer ikke å skru den på fordi det strømmer ut så mye Co2.
 
No har eg ikkje ein slik sjølv, men vil tru at tappen skal bere åpne ventilen i flaska, og at hjulet regulerer ut av regulatoren.
Har du ikkje liggande ei litt tjukkare pakning til ei kjøkkenkran, gardenakobling eller lignande som du kan prøve?

Dere hadde rett, den tappen skal ikke bevege seg. Pakningen var for tynn, fant en gummipakning som var litt tykkere og da fungerte det. Problemet var at det var en gummipakning fra Biltema som luktet pyton. Kjente at det luktet av Co2'en som kom ut.

Men nå fant jeg en tynn pakning som sammen med den originale tetter perfekt. :)
 
310CA028-2A20-4834-8531-20040A049EFF.jpeg

I dag har jeg fått årets andre nissegave. @PetterL har vært så vennlig og sendt meg sin versjon av den mye omtalte Saisonen. Sammen med den kom det jaggu også en dobbelbock :D gleder meg svært til å prøve. Tusen takk :)
 
Faktura kommer muligens senere hvis den er fortollet. Med mindre du ser på pakka at det er lavere verdi deklarert, da har det nok gått gjennom uten kontroll.

Har inntrykk av at posten har mer eller mindre gitt opp, 9 av 10 pakker med påført verdi (tildels langt over) 350kr blir bare levert her. Alt fra ebaydingzer i svart plastpose til 20kg bildeler.
 
Tilbake
Topp