Stepmotor?Vis vedlegget 61702
Ny motor til maltkverna
Etter å ha brent opp to viskermotorer, satser jeg stort.
Skal man vurdere etter vekt, så er dette ganske solide saker.
Håper det blir min siste
Jeg slutta og brenne opp viskermotorer da jeg slutta å kondisjonere maltenVis vedlegget 61702
Ny motor til maltkverna
Etter å ha brent opp to viskermotorer, satser jeg stort.
Skal man vurdere etter vekt, så er dette ganske solide saker.
Håper det blir min siste
Det går da greiere å dra gjennom malt som er bløta litt?Jeg slutta og brenne opp viskermotorer da jeg slutta å kondisjonere malten
Hvorfor? Fuktet blir jo tyngre, jeg målte ikke vannmengde da jeg holdt på med dette, men det var ikke mange spraya med spruteflaske. Greia er kanskje at det skal tørke litt før en setter i gang, det gjorde jeg ikke.Det går da greiere å dra gjennom malt som er bløta litt?
Jeg har helt motsatt erfaringDet går da greiere å dra gjennom malt som er bløta litt?
Har samme erfaring som de over, drillen jobber absolutt hardere når maltet er kondisjonert og jeg venter nå 25-30 min før jeg kverner. Syns fortsatt det er verdt det og Dewalten ser ut til å holde seg godtDet går da greiere å dra gjennom malt som er bløta litt?
Siste motor brant, fordi brodern hadde veid opp malt i en bøtte med fukt i bunn, som han skrapte oppi kverna.Jeg slutta og brenne opp viskermotorer da jeg slutta å kondisjonere malten
Det er viktig å måle. 2% av maltvekta. Og du skal blande godt, og så vente minst 10 minutter.Hvorfor? Fuktet blir jo tyngre, jeg målte ikke vannmengde da jeg holdt på med dette, men det var ikke mange spraya med spruteflaske. Greia er kanskje at det skal tørke litt før en setter i gang, det gjorde jeg ikke.
Høres ut som om det er ny brodern du trenger, ikke motorSiste motor brant, fordi brodern hadde veid opp malt i en bøtte med fukt i bunn, som han skrapte oppi kverna.
Endte med full blokkering
Første gangen var det grus i maltet, som var årsak.
Igjen brodern...
Har du kjøpt bock-boken?
JaHar du kjøpt bock-boken?
De har de kuleste pakkene, det skal de ha.Denne skal tilsettes i Birger Eriksen ølet.
Vis vedlegget 61853