Hva fikk du i posten i dag?

Får man den i annen farge så det ikke ligner gardenakobling?
Enig med utseendet, men jeg har ikke sett den i noen annen farge (men i og for seg greit, gult for øl, rødt for CO2). Ble litt skumpartytendenser, men hadde for høyt tappetrykk i utgangspunktet.

Sist redigert:
Så nå blir teskjea lagt på hylla?

Jeg ville heller brukt den vekta til å kalibrere skjea ;-)
Sigaren går til @loebrygg :).

En sjelden gang skal det måles nøyaktig.Sinksulfat til sinkoppløsning, f.eks.. Sulfitt, om jeg skal bruke det, skal det absolutt ikke slomses med. Skal det lages kalibreringsløsning til pH-meteret, skal du være veldig nøye.

Gjærnæring bør jeg egentlig være ganske nøye med.

Men salter til vannjustering måles i skjeer:).

Det var da voldsomt til slomsing med vannjusteringene. Når det enkleste (i verden) er å veie ingrediensene slik de viser i oppskriften, er det da mye enklere enn å huske hvor mange teskjeer med det ene og andre man skulle bruke. Hvilken teskje brukte jeg sist? Liten eller stor? Var den strøken? Måtte jeg være nøye med kalsiumklorid, eller var det den jeg kunne skyte fra hoften?

Nei, takke meg meg til litt god, gammel nøyaktighet målt opp på noen sekunder. Så kan jeg heller ta lett på når jeg har 100 batchers erfaring på nakken

Det blir klønete å balansere ut no mer enn et par gram på den drogevekta jeg har
og nå er tunga mi kalibrert inn på teskjeere ;-)

Så da fortsette jeg med å tilsette 3,6 gram om det er det oppskriften sier, i stedet for å lure på hvor mange teskjeer det er, og om dette er en ingrediens man må være nøye med eller ikke :)

Tilbake
Topp