Hva har skjedd med denne kjelen?

Miguel

Norbrygg-medlem
Ikke min kjele så vet ikke hva salgs legering det er. Vet bare at det er kina-kjele.

Flekkene er bare i bunn. Brukte den på en caso skrudd til 10 i ca en halvtime. Full kok. Skrudde av og kjelen har stått noen dager med vann i seg.

20160728_134243.jpg 20160728_134228.jpg

Mest trulig har den hatt kontakt med ikkje rustfritt materiale. Forsøk å fjern det med syre til rensing av rustfritt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men den var helt fin før koking og det har bare vært vann oppi der.

Citric acid?

Det kan ha vore kontakt før du starta å bruke den. Produkt navn har eg ikkje då eg berre har lånt det eg har frå jobb. Er ein slags pasta

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det der skyldes materialfeil. Kan tydelig se de-laminering på bildet. Så den der vil aldri blir bra siden det er urenheter i materialet under valsing.

Er en flekk som har dukket opp igjen. De-laminering. Hva er det? Er det de regnbuefargede fargene på ene bildet ved siden av rustflekkene?

Er en flekk som har dukket opp igjen. De-laminering. Hva er det? Er det de regnbuefargede fargene på ene bildet ved siden av rustflekkene?

Du ser konturene godt hvis du ser godt etter. Det er urenheter i materialet som gjør at under valsing så blir det ikke en homogen ren plate. Dårlig plate produksjon med et ord

bunn.jpg

Tilbake
Topp