Hvor handler dere råvarene?

God kveld.

Jeg har nettopp blitt introdusert for denne hobbyen og har såvidt kommet i gang.

Men jeg lurer på hvor dere anbefaler og handle råvarene. Dvs nettbutikk for min del, siden jeg bor litt avsides.
Har vært innom flere nettbutikker nå, men jeg synes de enten er utsolgt for det ene eller det andre, eller så fører de ikke alle ingridiensene jeg trenger. Synes det er greit å forholde meg til et sted, slik at frakten blir billigere.

Og en annen ting. Hvor lenge står ting seg? Kan jeg handle stort når jeg først handle?

www.bryggselv.no
www.bryggeland.no
www.hobbybryggeren.no
www.olbrygging.no
www.humle.se
www.brygging.no

Humle bør du oppbevare kaldt i lukket form og evt fryst
Fersk gjær er fersk vare. Oppbevares kaldt. Kjøp så fersk som mulig og bruk så fort som mulig
Tørrgjær oppbevares kaldt. Fermentis har 2 års holdbarhet på tørrgjær. bruk : http://www.mrmalty.com/calc/calc.html for gjær kalkulering
Malt holder seg lenge ukvernet. Kvernet holder det seg sikkert noen måneder men det sies at kvaliteten blir dårligere.

Her går det i bryggeland og ikke minst hobbybryggeren.no som jeg kan anbefale på det varmeste, kjempeservice.

Tidligere handlet jeg endel på bryggselv men nettsiden er blitt så kronglete at jeg venter med å handle mer derfra til bryggselv åpner avdeling i kristiansand  :yes: Det blir bra.
Har også handlet fra nøgne ø, der har de gode priser og fantastisk service.

Handler basismalt hos Borrebrygg (som er det nærmeste jeg kommer LHBS - 40 km unna). Resten av råvarene handles i 98 % av tilfellene hos Bryggselv, en sjelden gang handler jeg hos Bryggeland dersom jeg er i Drammensområdet. Har også handlet hos humleogmalt (både i butikken og over nett) og kommer antakeligvis til å bruke disse oftere i fremtiden.

Per nå er jeg meget fornøyd med Bryggselv, har som oftest varene i postkassa et par dager etter bestilling.

Bjarte H skrev:
Støtt din lokale pusher bryggebutikk! Og suppler med nettbutikkene ;)
+1
Skal mye til før jeg velger nettbutikk foran lokalbutikk. I de tilfellene det er snakk om prisforskjell, er det ubetydelig, og langt fra å oppveie fordelen med å bidra til å holde omsetningen i den lokale butikken oppe.

Bruker Bryggselv i Oslo. Synes servicen er upåklagelig og utvalget bra. Veldig fint å kunne legge inn bestilling på malt (og evt humle og gjør etc) på nettet og så plukke opp en vakuumert pose med base og spesialmalt ferdig blandet og knust kun en times tid etterpå.

Bryggselv.no er også bra sammen med de andre, men Petit.no frakter det 60 mil og hjem til meg, det er uslåelig.

fthing skrev:
Bruker Bryggselv i Oslo. Synes servicen er upåklagelig og utvalget bra. Veldig fint å kunne legge inn bestilling på malt (og evt humle og gjør etc) på nettet og så plukke opp en vakuumert pose med base og spesialmalt ferdig blandet og knust kun en times tid etterpå.

+1

Ikke veldig langt fra Tårnåsen til Oslo. Vil du unngå kjøring i Oslo, er det en Bryggeland-butikk i Lillestrøm også. En annen mulighet du har, er å handle på nettbutikken til Bryggeland, og få sendt varene til butikken. Koster ingenting i frakt, og tar bare noen dager. Lykke til i bryggingens verden!

Edit: SOm forsåvidt er nesten identisk med det jeg siterte....  Ooops...

Nøgne Ø kan også skilte med anstendige priser, men utvalget på gjær er av forståelige grunner ikke stort. Men, om man bor i nærheten og kan ta med seg en beholder, så får man husgjæren gratis:)
http://www.nogne-o-shop.no/
Eks.: 100 g Saaz for 24 kr eller 1 kg for 157

Tilbake
Topp