Hvordan tørhumle best mulig med Fermzilla?

I Shitter Was Full FWK står det "**Husk å flushe med CO2 etter tørrhumling.".. Jeg tenkte å gjære under trykk i en Fermzilla. Hvordan gjøres dette best mulig? Ser noen bruker magneter, og noen melder man bare kan skru av lokket. Kan jeg da bare slippe ut trykket, åpne lokket, helle i humla, på med lokket, co2 på innventilen og tilsette litt, slippe ut trykk, og så co2 av?

I Shitter Was Full FWK står det "**Husk å flushe med CO2 etter tørrhumling.".. Jeg tenkte å gjære under trykk i en Fermzilla. Hvordan gjøres dette best mulig? Ser noen bruker magneter, og noen melder man bare kan skru av lokket. Kan jeg da bare slippe ut trykket, åpne lokket, helle i humla, på med lokket, co2 på innventilen og tilsette litt, slippe ut trykk, og så co2 av?
Flushe med CO2 trur jeg har lite for seg. Å gjære en ale under trykk har heller ikke noe for seg - annet enn mot slutten for å karbonere ølet (spunding).

Jeg bruker flatbottom. Skrur bare av den ene korken i lokket, stikker ei trakt nedi, og heller humla i gjennom den. Visst kommer det inn litt oksygen, men den tar gjæren seg av. Har aldri opplevd problemer med det.

Kan jeg da bare slippe ut trykket, åpne lokket, helle i humla, på med lokket, co2 på innventilen og tilsette litt, slippe ut trykk, og så co2 av?
Ja, det er sånn jeg gjør det. Bortsett fra at jeg som regel ikke har noe trykk før etter tørrhumling.

Tilbake
Topp