Bjornendre skrev:Hvilket brygg satt du denne gangen da? Hvordan smaker Lageren du lagde nå? Min erfaring er at 3-4 uker eller mer gjør MYE med den øla! En av de beste øl-kita jeg har smakt.
Denne gangen satt jeg en Australian Pale Ale. Coopers ølsett. Den forrige var en Australian Lager fra coopers. Men det var jo en ale gjær som fulgte med den, så da ble det vel en lys ale? Etter 2 uker på flaske ble det veldig bra syntes jeg. Måtte gi litt til venner og familie og la dem smake, de også imponerte over første brygg. Etter tre uker ble den enda bedre. Men vil likevel ha frem litt mer bitterhet.
Uten helt å tenke på det, satt jeg nytt sett. Som jeg har skrevet, for 4 døgn siden. Her brukte jeg safale 05 gjær etter anbefaling fra en på bryggesjappa. Denne skulle visst gjøre det hele bedre. Spent på det.
Morsomt å brygge, og føler jeg blir mer og mer kjent med hobbyen. Det spørs om jeg ikke må bevege meg videre fra ølsett snart. Setter nok et par til før jeg begir meg ut på det, samt leser meg litt opp.