Ikke noe kullsyre etter 10 dager

Flaska for 10 dager siden, testa et par flasker nå og det er helt flatt. Kan jeg ha hatt for lite gjær?? Brukte 2 poser tørrgjær til ca 60 liter med 1065....

Er det noe alternativ å tappe flaskene på fat og tilsette mer gjær?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ale eller lager?
2 poser tørrgjær til ca 60 liter med 1065 er litt lite, selv for ales, du burde hatt 3 -4
Hva var FG?

Uansett, vent en uke til
 
Ale eller lager?
2 poser tørrgjær til ca 60 liter med 1065 er litt lite, selv for ales, du burde hatt 3 -4
Hva var FG?

Uansett, vent en uke til
FG var 1016, syntes det var rart at det bare var med en pakke per ølkit, har pleid å være med 2 når vi har kjøpt på Bryggselv. Antok at det var ok ...
 
Hva mener du, hva slags korker? Når jeg åpna et par flasker så var det en lite psst, så de virker å holde tett.
Sorry. Det er nesten fredag i dag og jeg prøvde meg på en vits - om du hadde huske å ta på korker... Beklager. (Flatt øl er ikke noe å le av). Men to pakker gjær høres veldig lite ut.
 
men det ser jo ut til at du har nådd FG
la dem stå en uke til, du skriver jo at det var et psst
Forutsetter selvfølgelig at du har dem stående i romtemp.
 
Dette har jeg opplevd selv, mange ganger: Man er litt "spent" og skal tjuvsmake på brygget.

Jeg antar at noen gjærtyper gjærer ut raskere enn andre, slik at når du flasker etter 14 dager, så er det ganske slappe gjærceller som følger med over i flaskene.

Prøv dette: Rist/sirkuler hver eneste flaske et par ganger, og la det gå 10 dager til. Tipper det gir liv i flaskene dine. Det har fungert hos meg flere ganger :)

Lykke til!
 
Opplevde noe lignende nylig - gikk da over alle flaskene, snudde dem opp/ned og ga dem et par gode "virvlerist"...
Disse sto på gulvet i ca 20 grader - løftet dem høyere opp i rommet (opp på et bord) for litt mer varme og lot dem få en uke.
Fixed..! :)
 
De to -tre gangene jeg har vendt på flaskene har jeg gått fra flatt øl til overkarbonert
Hva kommer det av?
 
Da blir det litt flaskesnuing på meg i kveld :) flaskene står i kjøleskap med temperaturkontroll, så jeg kan sette opp temperaturen om jeg vil. Kan jo øke til 25, sto at de skulle stå mellom 20 og 25 ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp