Indirekte varme element

Jarand H. Lydersen

Norbrygg-medlem
Hei har forsøkt å finne svar på dette på forumet. Men har en 60 liter vvb som jeg har litt lyst å montere indirekte varmeelement på. Altså et som ligger på utsiden av tanken. For enklere renhold. Lignende bb60. Har handlet element som skal være wet/dry.
Lurte på om noen har gjort dette før? Evt hvordan det bør festes? Høy temp lim, sølvlodding etc.

Evt en form for isolering. Forslag taes imot med stor takk. og synspunkter på om dette vil påvirke levetiden på elementet.

Dette prosjektet er tiltenkt å styres med arduino. Men har noen sestos PID liggende om det trengs

ab9ff176946bf955e9cadb9737bd6c06.jpg


f2fa08c80017d22f27d0c07800fb67dd.jpg


6c7b10fb939e4a978f47cc5661c7e452.jpg


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Keramsik isolasjon tåler høy temp,men problemet kan være vist du pakker varme elementene for godt inn så blir di så varme at di ryker/smelter..
Ville sveiset små klammer over det som holder det inntil bunn..
Betaler du frakt så kan jeg sende det en bit keramisk isolasjon på 60x60cm 25mm tykk. max temp 1600°C
 
Bare kikket litt på bb60 (da dette er det nermeste det jeg tenker på) der var de limt/ loddet intill bunnen av kjelen uten noe egen isolasjon . det kan kanskje bli for varmt ja.. kanskje lage et lite kammer over bunnen å isolere dette, så litt varme kan unslippe. Mange takk :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Vil tru at varmen blir forflyttet raskest til vørt på den måten. Men fyrer du med tom kjele kan den nok gå for varm.

Sent fra min E6653 via Tapatalk
 
Ja det vil jeg tro. Sliter med å finne noe skriv på lignende bygg. Begynner å lure på om det er en grunn til det[emoji14] får vel bare teste ☺

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Har du kommet noe lenger med festing av varmeelementene under tanken ?

Har lyst å prøve det same.
 
Åja dette ja. Ble litt større bryggeri [emoji14] har forsåvidt brygget på det med krabbekoker å det dunket greit. Men enn så lenge står alt dette på vent i garagen
3ab7e9b5ff965f71efd71790293fe460.jpg


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp