Innmeldings problemer.

Noen hevder det er problemer med å registrere seg på forumet, de ender opp med en intetsigende feilmelding.
Til orientering.

Mest sansynlig er det feil hos bruker og ikke forumet :)
 
Selv om det muligens er brukerfeil så kjennetegner det ikke et bra system der en helt vanlig nettbruker ikke klarer å melde seg inn, da må systemet gi mer korrekte tilbakemeldinger slik at brukeren vet hva som har gått gale!
 
NicolaiGj skrev:
Selv om det muligens er brukerfeil så kjennetegner det ikke et bra system der en helt vanlig nettbruker ikke klarer å melde seg inn, da må systemet gi mer korrekte tilbakemeldinger slik at brukeren vet hva som har gått gale!

Det er et sted fra 50 til 150 spammere som forsøker å registrere seg på forumet hver dag. For å filtrere ut så mange som mulig av disse, og få det ned til et antall som er mulig å vurdere manuelt, er det installert et ganske agressivt filter basert på StopForumSpam.com. Det er bortimot umulig å lage et slik filter uten at det av og til hindrer faktiske brukere som ønsker å registrere seg, selv om vi har hatt lite problemer med filteret slik det er installert nå.
 
Det var jeg som ikke fikk registrert meg, og takk for informasjonen om stopforumspam. Fikk lagt inn en removal request hos dem, ser ut som noen utskudd har brukt epostadressen min på et eller annet forum.

Det er selvsagt umulig å lage en sånn database uten at det oppstår enkelte problemer. Det hadde vært fint om dere kunne fikset en litt bedre feilmelding enn den som er i dag, så man kan se hva som er feilen og hvordan man kan fikse det. :)

Sent from my HTC One using Tapatalk 4
 
gustavf skrev:
NicolaiGj skrev:
Selv om det muligens er brukerfeil så kjennetegner det ikke et bra system der en helt vanlig nettbruker ikke klarer å melde seg inn, da må systemet gi mer korrekte tilbakemeldinger slik at brukeren vet hva som har gått gale!

Det er et sted fra 50 til 150 spammere som forsøker å registrere seg på forumet hver dag. For å filtrere ut så mange som mulig av disse, og få det ned til et antall som er mulig å vurdere manuelt, er det installert et ganske agressivt filter basert på StopForumSpam.com. Det er bortimot umulig å lage et slik filter uten at det av og til hindrer faktiske brukere som ønsker å registrere seg, selv om vi har hatt lite problemer med filteret slik det er installert nå.

Det er greit nok, kjipt med masse spam-kontoer, men mitt poeng er fortsatt at det kan komme en bedre tilbakemelding fra systemet av typen: "Adressen din har blitt nektet av spam-filteret vårt. Om du mener dette er feil ta kontakt med admin@norbrygg.no!"
 
Hei NicolaiGj,

Innspillet ditt er notert og vil bli tatt med videre i arbeidet med drift og oppgradering av forumprogramvaren. Om du har erfaring med vedlikehold og programmering av Simple Machines må du gjerne si fra - IT-komitéen trenger sårt flere medlemmer!

Mvh,
Tobias / IT-komiteen
 
Gikk litt fort i svingene når jeg betalte.. Er rett motaker UNICORN INFORMATION SYSTEMS AS?? Er dette noen dere kjøper tjenester av?
 
Tilbake
Topp