Innsending til NM - bildetråden

Konvolutt er ikke egnet innpakning for flasker. Heldigvis gjorde bleiene jobben sin, så ingen klager fra Posten.

Vis vedlegget 40069

Det stakk godt i magen når jeg så fargen på korken. Ved nærmere inspeksjon etter at frykten hadde satt seg ser jeg jo at det ikke er min innpakning. Jeg fikk jo melding om at ølet mitt var mottatt, så da har det vel gått fint med mine?
 
I dag hadde Posten store problemer med pakkeutlevering, men heldigvis kom systemene opp etterhvert. Vi fikk hentet de siste pakkene i dag, og selv om det var bare en tredjedel av det vi tok i går, så fylte det bra opp i bagasjerommet:
upload_2019-3-27_22-40-5.png

Det fascinerene er at emballasjen ikke fikk plass da vi var ferdige og skulle kjøre på fyllinga. (Beklager: Gjenvinningsstasjonen. Men ta det med ro, bleiene blir ikke brukt på nytt.)
 
I dag hadde Posten store problemer med pakkeutlevering, men heldigvis kom systemene opp etterhvert. Vi fikk hentet de siste pakkene i dag, og selv om det var bare en tredjedel av det vi tok i går, så fylte det bra opp i bagasjerommet:
Vis vedlegget 40079

Det fascinerene er at emballasjen ikke fikk plass da vi var ferdige og skulle kjøre på fyllinga. (Beklager: Gjenvinningsstasjonen. Men ta det med ro, bleiene blir ikke brukt på nytt.)

Har dere hentet siste pakkene? Min står som "klar for henting" har stått der siden 26/3.
 
Har dere hentet siste pakkene? Min står som "klar for henting" har stått der siden 26/3.

Ja, vi har hentet de siste pakkene i går kl. 16.00. Da hentet vi alle pakkene vi hadde fått hentelapp for eller som var registrert i påmeldingssystemet.

Jeg minner om reglene:
9) Flaskene skal være mottagerstedet i hende i løpet av 23. mars. Ta høyde for tregheter i postgang, hvis pakken er levert inn senest 23. mars på postkontor eller post i butikk med pakkesporing registrert i påmeldingssystemet kan senere mottak godtas.

Dette er også beskrevet på Innlevering til NM - Norbrygg

I praksis utvidet vi framsendingsfristen til 27. mars (altså i går). Naturlig nok får vi kun hentet pakker som vi vet om, enten fordi sporingsnummeret er registrert eller fordi vi har fått hentelapp. Vanligvis kommer hentelapp dagen etter at pakka er klar for henting, men her har den tydeligvis blitt forsinket eller borte.
 
Leverte jo inne 23 mars, og pakken var jo klar til utlevering før 27 mars. Trodde jeg da skulle være innafor.
 
Leverte jo inne 23 mars, og pakken var jo klar til utlevering før 27 mars. Trodde jeg da skulle være innafor.
Dessverre :( Ølene ble pakket ned og sendt videre til dømmestedene i dag tidlig.

Postens veger kan være uransakelige, så jeg får bare ønske bedre lykke neste år.
 
Ettersom denne tråden har handlet om uhellene, rotet og kaoset, har en ting blitt glemt.

Det har fungert veldig bra i år! De aller fleste pakker inn flaskene godt, uten å bruke så mye teip at det er vanskelig å åpne dem. Det er bare tre pakker av de vi har registrert som har blitt forsinket (og bare en av dem så mye at det påvirket innleveringa). Veldig få flasker er knust (to flasker er knust og to har hatt løs kork), og ingen av dem har lekket utenfor ytteremballasjen. Ei eneste pakke er sendt i retur på grunn av uklar adresse. To øl er diskvalifisert på grunn av feil ved innlevering (merket kork og/eller flaske) og en av dem rakk å sende inn på nytt.

Så kan man tenke at mye av dette er bare slik ting skal fungere, men det betyr at de som sender inn har skrevet tydelig, lest informasjonen og gjort ting riktig.

Dere er flinke!
 
Mulig det står godt gjøymt ein plass, men har dykk noko tidslinje på dømming og levering av resultater?
 
Jeg synes egentlig bildene fra årets NM-innlevering var litt «pinglete».

Her er mitt favorittbilde fra i fjor.

dc7d5eafcfdc2fa78be7c5fa125fd3d2.jpg


Stor takk til NM-komiteen så langt, spesielt @gustavf.
 
Jeg synes egentlig bildene fra årets NM-innlevering var litt «pinglete».

Her er mitt favorittbilde fra i fjor.

dc7d5eafcfdc2fa78be7c5fa125fd3d2.jpg


Stor takk til NM-komiteen så langt, spesielt @gustavf.

Skjønner hvorfor folk melder seg frivillig til verv i norbrygg. Man får tørket seg i ræven gratis uten å måtte vinne en bridgeturnerning på det lokale samfunnshuset, eller betale over disk for dopapiret. Artig bilde.
 
Tilbake
Topp