Har to stk 5L kolber som jeg må skrubbe på innsiden for å få rene. Tips til verktøy og prosedyre?
andersreve skrev:Den er forsøkt, og alt annet av magiske vidundermiddel som skal løsne dette helt selv, men jeg må skrubbe dette mekanisk.
EnigBjarte H skrev:andersreve skrev:Den er forsøkt, og alt annet av magiske vidundermiddel som skal løsne dette helt selv, men jeg må skrubbe dette mekanisk.
Jeg siterer Oddvar Demmo "blir det ikke reint med kaustisk soda så har du ikke brukt nok". Jeg ville ha kjøpt kaustisk soda, brukt hansker og vernebriller, sterk konsentrasjon, varmt vann og latt det stå over natten++.
Hvis du nekter å tro at det fungerer kan du ty til flaske-/termosbørste, dokost eller carboy cleaner hvis du har det for hånden.
magne1972 skrev:EnigBjarte H skrev:andersreve skrev:Den er forsøkt, og alt annet av magiske vidundermiddel som skal løsne dette helt selv, men jeg må skrubbe dette mekanisk.
Jeg siterer Oddvar Demmo "blir det ikke reint med kaustisk soda så har du ikke brukt nok". Jeg ville ha kjøpt kaustisk soda, brukt hansker og vernebriller, sterk konsentrasjon, varmt vann og latt det stå over natten++.
Hvis du nekter å tro at det fungerer kan du ty til flaske-/termosbørste, dokost eller carboy cleaner hvis du har det for hånden.
Blir det ikke rent med nok kaustisk, ville jeg pælmet det, da får man det ikke rent med vinkelsliper heller
andersreve skrev:Dobørste! Takk. Det funka! Må bare kjøpe en ny til å ha på do...
andersreve skrev:Dobørste! Takk. Det funka! Må bare kjøpe en ny til å ha på do...
+1 :fyflate: infeksjon i do er no skikkelig drittOle Mørkved skrev:andersreve skrev:Dobørste! Takk. Det funka! Må bare kjøpe en ny til å ha på do...
Pøsj, du kan da skylle godt av den, eventuelt med litt klorin før du skal bruke den i dossen igjen!
Eventuelt bare slutte med dobørste og bruke kaustisk soda eller PBW til rengjøring også her.Ole Mørkved skrev:andersreve skrev:Dobørste! Takk. Det funka! Må bare kjøpe en ny til å ha på do...
Pøsj, du kan da skylle godt av den, eventuelt med litt klorin før du skal bruke den i dossen igjen!