Interesse fellesbestilling utstyr fra Kina

Gunnar J skrev:
Ramsvatn skrev:
Jeg ser at mange inklusive meg selv er veldig interesserte i koniske gjæringstanker, men hvor mye bør de koste før vi kaster oss over de?

Kan de ikke skaffes billig fra andre steder en i Kina? 

Hva med et Polen, Litauen eller andre land i Øst Europa?

Et spørsmål angående koniske gjæringstanker, hvor stor kapasitet vil folket eventuellt gå for,25, 50 eller 100 liter?
Kunne selv vært interessert i en 50 liters tank.


Hva med å gå sammen, for å sjekke priser hos norske mek. verksteder på å lage flere slik at prisen går "litt" ned?

Jeg er interessert i to tanker som kan ta 100L, med kjøle/varmesystem. Systemet lager jeg selv, men tanker med kappe og ferdig sveiset tri-clamp system hadde jo ikke vært å forakte..
 
:biersmile:Vår hovedsponsor petit agentur har tatt inn både uisolerte og isolerte tanker, så jeg går nok for å handle der
 
Arnstein skrev:
:biersmile:Vår hovedsponsor petit agentur har tatt inn både uisolerte og isolerte tanker, så jeg går nok for å handle der

Spent på å se detaljer på design og priser, lagt ut i nettbutikken.
 
Nei, har ikke sett annet enn kommentaren fra Arnstein.  Er spent på å se hvordan disse tankene ser ut, og ikke minst hva Petit skal ha for dem.
Liker veldig godt designet på MoreBeer sine koniske tanker, de skal ha ca 900$ + frakt & moms for en 54 l tank (14 gal)
 
Ta kontakt med Ola på Petit så får du nok priser, jeg husker ikke helt, men mener at prisene var greie nok iforhold til import.
 
Ramsvatn skrev:
Jeg sjekker pris på et norsk lite mekanisk verksted.

Blir spennende å se hva et norsk firma skal ha.

Pris på sveising av konetank ?
Jeg gjorde det for noen år siden, tre fiema, bare ett svarte, med en pris som gjorde USA like biullig og ikke minst, garantert pent.
 
Disse kinesiske hadde en fordel da, ingen sveisesømmer inni tanken, skal tro om de er stanset ut av en plate?
 
oeng skrev:
Arnstein skrev:
:biersmile:Vår hovedsponsor petit agentur har tatt inn både uisolerte og isolerte tanker, så jeg går nok for å handle der

Spent på å se detaljer på design og priser, lagt ut i nettbutikken.

Jeg ringte å sjekka pris.  Kr 8100 inkl frakt for en Speidel 240liter med kjølekappe.  Styringsenheten for kjølina kan styre 5 tanker og koster bare 25000 ;-(  Men kansje jeg kan bruke ølkjøleren?  den har 5 linjer.
 
Ramsvatn skrev:
oeng skrev:
Arnstein skrev:
:biersmile:Vår hovedsponsor petit agentur har tatt inn både uisolerte og isolerte tanker, så jeg går nok for å handle der

Spent på å se detaljer på design og priser, lagt ut i nettbutikken.

Jeg ringte å sjekka pris.  Kr 8100 inkl frakt for en Speidel 240liter med kjølekappe.  Styringsenheten for kjølina kan styre 5 tanker og koster bare 25000 ;-(  Men kanskje jeg kan bruke ølkjøleren?  den har 5 linjer.

Syns ikkje det var ille for ein så stor tank med kjølekappe. Nokon som har sjekka andre størrelsar? 60l?
 
neslekkim skrev:
Disse kinesiske hadde en fordel da, ingen sveisesømmer inni tanken, skal tro om de er stanset ut av en plate?
De amerikanske, f.eks. MoreBeer, driver med såkalt "sanitær sveising". De sveiser alle skjøter og gjennomføringer også på innsiden (og pusser ned) slik at det ikke skal være noen hull eller groper hvor skitt kan samle seg.
 
oeng skrev:
neslekkim skrev:
Disse kinesiske hadde en fordel da, ingen sveisesømmer inni tanken, skal tro om de er stanset ut av en plate?
De amerikanske, f.eks. MoreBeer, driver med såkalt "sanitær sveising". De sveiser alle skjøter og gjennomføringer også på innsiden (og pusser ned) slik at det ikke skal være noen hull eller groper hvor skitt kan samle seg.

Iallefall fittingsane er sveisa. Vanskeleg å kome utanom det eigentleg, om ein ikkje brukar "weldless fitting" som på plastdunkar etc.
 
Ramsvatn skrev:
oeng skrev:
Arnstein skrev:
:biersmile:Vår hovedsponsor petit agentur har tatt inn både uisolerte og isolerte tanker, så jeg går nok for å handle der

Spent på å se detaljer på design og priser, lagt ut i nettbutikken.

Jeg ringte å sjekka pris.  Kr 8100 inkl frakt for en Speidel 240liter med kjølekappe.  Styringsenheten for kjølina kan styre 5 tanker og koster bare 25000 ;-(  Men kanskje jeg kan bruke ølkjøleren?  den har 5 linjer.
Har du Ølkjøler?, fortell?
 
Det er sånn en bryggeriene bruker ved  serveringsteder.  Den kjøler ned slangene + at den kan kjøle ned øl fra 4 fat samtidig.  Ulempen er at det tar ca en halv time før man kan tappe kaldt øl.
 
Tilbake
Topp