Interesse fellesbestilling utstyr fra Kina

Dag skrev:
Bare en tanke/advarsel: Det som er avbildet her i tråden er vel ikke en PID-controller som sådan. Dette ser ut som de regulatorene vi kjøpte fra ebay for en måned siden, og de fungerer jo stort sett på samme måten, men de har ikke de utgangene du gjerne vil ha ved PID. Denne har antagelig en utgang for varme på/av og en for kjøling på/av. En PID har utgang for SSR og mere til, og denne får antagelig problemer med å styre en sådan.

Takk for rettelsen, ser ut til at jeg var litt raskt i svingen. ;)
 
Glimrende initiativ, Eduard!  :ilike:
Jeg er gjerne med på fellesbestillingen.
Vil i første omgang ha en konisk gjæringstank (med stativ) og en pumpe som avbildet.
 
Det blir vel en liten container til slutt dette her :D Synd at koniske gjæringstanker på stativ ikke kan stables oppi hverandre  ;D

Er også interessert i litt rustfritt i forskjellige former

Edit: la ved et fristende bilde  :sikle
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2010-11-25 kl. 15.42.41.png
    197,3 KB · Sett: 745
Jeg har forespurt koniske tanker, men det virker som om kontakten i Kina ikke har undersøkt dette ennå, og kanskje ikke direkte føler for å engasjere seg for  det heller. Det har jeg forståelse for, han kan ikke kinesisk, trenger ingen konisk tank selv, og har måttet få hjelp av en kineser for å finne fram til det utstyret han så langt har kjøpt.

Men 'småtteri' som pumper og kjølere tror jeg nok kan fåes til, spesielt da han har sendt slike saker til fedrelandet før. Må bare avvente mer svar fra ham, og så melder jeg fra igjen.
 
Er litt av hvert vi kan tenke oss her!

Det er vel litt avhengig av hva porto/forsendelse måtte komme på, men er i utgangspunkltet interessert i
- 4 stk bryggekjeler 98l rustfritt stål.
- 2 stk falsk bunn
- 2 stk pumper MP-20, maks. 27 L/min
- Kunne sikkert ha bruk for div ventiler og koblinger også, men er jo litt avhengig f.eks om det er kran på bryggekjelene.
De er sikkert uansett så pass rimelige at 5-6 ventiler, og tilhørende koblinger er kjekt å få med.

mvh
Øystein
www.barebrygg.no
 
Jeg ser at mange inklusive meg selv er veldig interesserte i koniske gjæringstanker, men hvor mye bør de koste før vi kaster oss over de?

Kan de ikke skaffes billig fra andre steder en i Kina? 

Hva med et Polen, Litauen eller andre land i Øst Europa?
 
Vet ikke hvordan stål er i kina nå, men det har jo vært slik at Stål har vært av en elendig kvalitet i kina siden de ikke har tilgang til malm selv, og stålet de bruker er gjennvunnet stål såfremt det ikke er importert spesifikt for formålet.
Og valseverk har man vel andre på kontinenter også ja?
 
Må ennå høre med med ham i Kina, han er nå på ferie i Nederland. Slik jeg forstår så kan han ordne pumper og kjølere, men større saker som koniske gjærtanker har han ikke anledning til å levere sånn med det første. La meg komme tilbake til dette om ikke så lenge. ;)
 
Eduard skrev:
...men større saker som koniske gjærtanker har han ikke anledning til å levere sånn med det første...
Antar dete kan tolkes som at bryggekjeler heller ikke er sannsynlig med det første?

Men jeg regner med at det kommer en bekreftelse eller avkreftelse etter hvert.
Gjør en korrigering på "ønskelista" om det blir aktuellt.
 
Det er ikke slik at alt av det som er smått og kan bestilles gjennom denne nederlenderen også finnes rimelig på ebay? PID, temperaturkontrollere, pumper osv.? I så fall er det kanskje likegreit å spare ham for arbeidet?
 
Ramsvatn skrev:
Jeg ser at mange inklusive meg selv er veldig interesserte i koniske gjæringstanker, men hvor mye bør de koste før vi kaster oss over de?

Kan de ikke skaffes billig fra andre steder en i Kina?  

Hva med et Polen, Litauen eller andre land i Øst Europa?

Et spørsmål angående koniske gjæringstanker, hvor stor kapasitet vil folket eventuellt gå for,25, 50 eller 100 liter?
Kunne selv vært interessert i en 50 liters tank.
 
Tilbake
Topp