Irish Moss. skal det lukte mugg?

Eg har ei boks med Irish Moss som er ca et år gammal og har vore lagra tørt.
Det lukter det eg vil beskrive som mugg av innhaldet... eg hugser ikkje korleis denne lukta når den var nyinnkjøpt? skal det være sånn?

Tja, sålenge den har vært tørr så skal den vel være i orden. Irish Moss er jo mose, og således i mugg familien(?)  ;-)

Bjarte H skrev:
SÅ vidt jeg vet er Irish moss en alge :) Jeg har aldri luktet mugg fra irish moss.

Hvis du har irish moss hjemme nå,kan du ta to sniff og beskrive lukta herså vi får ett inntrykk på hvordan det lukter og kanskje hjelpe einarpost

Jærbrygg skrev:
Bjarte H skrev:
SÅ vidt jeg vet er Irish moss en alge :) Jeg har aldri luktet mugg fra irish moss.

Hvis du har irish moss hjemme nå,kan du ta to sniff og beskrive lukta herså vi får ett inntrykk på hvordan det lukter og kanskje hjelpe einarpost

Jeg bruker ikke irish moss lenger, så det kan jeg dessverre ikke. Men det kan helt sikkert noen andre :)

Jeg har luktet på det lørdag, fra en venn.
lukten kan beskrive med et ord: sjø/havet

einarpost skrev:
Eg har ei boks med Irish Moss som er ca et år gammal og har vore lagra tørt.
Det lukter det eg vil beskrive som mugg av innhaldet... eg hugser ikkje korleis denne lukta når den var nyinnkjøpt? skal det være sånn?

Lukter litt stramt og rart. Sikkert helt fin. Irish Moss er alge :)

Nei, det er ikke rart i det hele tatt.. ;) Men Mugg derimot.. det er Rart  :hmm:
Øystein skrev:
Det er ikke så rart, for det er tang, eller rettere sagt en rødalge. Krusflik heter den på norsk. :)

Tilbake
Topp