Jeg liker humlete øl, det gjør ikke de jeg bor med. Hva bør jeg brygge?

De er ikke begeistra for IPA osv. Jeg har brygga en cream ale som går ned. Men den blir for kjedelig for min smak. Hva kunne vært et bra kompromiss? Er det noen humler som er mere akseptable blant folk som vanligvis bare drikker pils og sånt? Jeg tenkte kanskje på en Kona Big Wave golden ale klone.

De er ikke begeistra for IPA osv. Jeg har brygga en cream ale som går ned. Men den blir for kjedelig for min smak. Hva kunne vært et bra kompromiss? Er det noen humler som er mere akseptable blant folk som vanligvis bare drikker pils og sånt? Jeg tenkte kanskje på en Kona Big Wave golden ale klone.
Prøv Kølsch

Er det bitterheten de ikke liker, eller fruktfat, eller den "danke" IPAen. Si at man ikke liker IPA er som å si at man ikke liker potetgull - selv om potetgull kommer i et utall forskjellige smaker og versjoner. IPL er en stil som kan treffe. @Kold Brygg sin oppskrift.

Brygg små batcher «husøl». Start med noe pilsaktig, og bruk litt mer humle på hver batch.
Til slutt er hele gjengen fornøyd med IPL :)

HVa med en ale med citrahumle? Kjempeenkel og sommerfrisk. Smaker friskere enn bitterheten tilsier.

Sist redigert:
som å si at man ikke liker potetgull - selv om potetgull kommer i et utall forskjellige smaker og versjoner
Hvis du lærer deg å kjenne smaken av gjærekstrakt så finnes det egentlig bare to typer potetgull: salt eller gjærekstrakt. Selv om det finnes hundrevis av varianter av den siste så deler de et nokså karakteristisk smakspreg.

Usikker på om det har noe med saken å gjøre. Kanskje? :)

Tilbake
Topp