Jeg mener astringent smak. Den kommer av at skyllevannet renner for fort gjennom malten slik at pH verdien blir for høy, samt alle maltrestene i vørten grunnet at man skyller baklengs. Jeg har prøvd å rette på dette med å skylle minst mulig, justere vannet med syre og resirkulere vørten riktig vei etter at jeg har løftet maltrøret.
Designfeilen er temp sensorens kontakt, ledning og elektronikk boksen. Kondensvann fra kokingen renner ned ledningen inn i kontakten og noen ganger helt inn i boksen. Dette fører till at temperaturen svinger og kokingen stopper opp. Så lenge vannet er på utsiden av boksen er det lett å blåse det rent, men ikke når vannet har kommet seg inn. Boksen lekker også i skjøten på toppen forde den bare har skruer i hjørnene. Langsiktige konsekvenser av kondensvann inne i elekrtonikken er en tikkende bombe. Høytaleren som lager pipelyden har sviktet på speidelen min og det er jeg i grunnen ikke forundret over etter å ha sett hvilket miljø den er i.
Whirpool røret fungerer bra men trubben legger seg ikke i midten for varmeelementene er i veien. Så de fleste bryggene koker jeg i en annen kjele slik at jeg kan brygge flere brygg på en dag.