Juleølkonkurransen 2011, lørdag 19. november

Eduard skrev:
Er det flere som kommer allerede på fredag kveld? Regner med at det blir like hyggelig, om ikke enda hyggeligere i år :)

Jawurst! Vår langveisfarende foredragsholder sikter også mot å komme på fredagen..
 
Jeg har et regelspørsmål (selv om jeg sitter i dommerkomiteen, lurer jeg av og til på reglene...):

Dersom jeg tar et øl og tilsetter humleekstrakt for å øke bitterhet, kan jeg da delta med både originalen og ølet med økt bitterhet?
 
Det nærmer seg innleveringsfristen for juleølet. De som bor nært nok Trondheim kan også levere på døra hos meg og dermed spare porto (og spare seg for evt bekymringer over hvordan Posten behandler flaskene deres).

Jeg bor i på Byåsen, nærmere bestemt Sverresborg, nedenfor Byåsen Butikksenter, like nedenfor Statoil-stasjonen, i et gul sveitservilla. Jeg planlegger å være hjemme hver ettermiddag/kveld denne uka frem t.o.m. fredag, men er borte noen timer på fredag ettermiddag/tidlig kveld.

Det er fint om dere ringer før dere kommer, så vi slipper bomturer. Telefonnummeret mitt er 918-97-181. Siste frist for innlevering direkte på døra er midnatt natt til lørdag - men om det er noen som har tenkt å levere etter kl 22:00 den kvelden, så forventer jeg at dere ringer meg før 22:00 og gjerne har en god forklaring på hvorfor det må leveres i siste sekund, da jeg har lyst til å komme meg litt tidlig til sengs kvelden før dommerkurset :)

(For det som er sendt med post er selvfølgelig poststempling innen fredagen tilstrekkelig.)
 
Jeg vil oppfordre alle som har sendt pakker med bidrag til juleølkonkurransen til å registrere sendingsnummeret på følgende nettside:

    http://norbrygg.wufoo.com/forms/registrering-av-pakkenummer/
Det gjør det enklere for meg å plukke opp pakkene raskere, siden jeg vet at de ligger og venter på meg på Post-i-butikk på det tidspunktet registreres mottatt i butikken. Alternativt må jeg vente på at det dukker opp en henteseddel i postkassa mi - noe som forsinker hentingen en dag eller to. (Det kan bety et par dager ekstra opp-ned for ølflaskene dine i tropevarmen på postkontoret!)

... Skjønt det er mulig jeg nettopp har fått egen hylle på PiB'en min, jaja.
 
Hoi!

Det er kommet bra med bidrag i flaskeølkonkurransen, men vi ønsker mange flere bidrag i PF-konkurransen.
Her er det ganske heftig premiering, i tillegg til at det er stor stas å dele sitt øl med andre interesserte.

1.plass: Gavekort på 2000,-
2.plass: Gavekort på 1500,-
3.plass: Gavekort på 1000,-
4.-10.plass: Gavekort på 300,-
I tillegg vil alle på 1.-6.plass få et 9-liters Corneliusfat hver, kjøpt av Norbrygg fra Petit til hyggelig penge.

Påmeldingsskjemaer ligger her, både til PF-øl og selve arrangementet.
 
Jeg vil også gjerne understreke det Lars sier her oppe. Her gjelder det å stille opp med juleøl i PF for å gjøre festen komplett. :) Hvis nnoen har spørsmål om ølet som er tenkt avsett oppfyller kravene, så kan Lars kontaktes. 
 
Vi utvider påmeldingsfristen til PF og arrangementet til tirsdag kveld (midnatt), da vi vil ha enda flere deltagere!

Jeg lar meg overraske over at påmeldingen har gått noe ned fra i fjor, og diskuterer gjerne hvorfor - når helgen er over, men nå gjelder det å få med enda mer øl, samt flere hjemmebryggere og andre ølinteresserte - nybegynnere som drevne ringrever.  :brygging:
Spre det glade budskap om juleølkonkurransen som en opplevelsesrik helg dedikert til trivelig hjemmebryggertreff, faglig påfyll, flerretters ølmiddag og en smakfull konkurranse! :brygging:

Om noen skulle la seg stoppe av problemer med å forhåndbetale, send meg PM eller mail, så kan betaling gjøres på Tautra istedet.
 
Jeg gleder meg fælt til dette, og har booket overnatting fra fredag, så det blir nok en god liten gjeng som er der hele helga. "Vi" (jeg) i Trolla Forsøksbryggeri har jo satt "vårt" (mitt) første juleøl, men siden batchene er små, har "vi" (jeg) lite lyst til å stille i PF, rett og slett fordi de anbefalte 15 liter er akkurat det hele batchen er på. Da har man jo ikkenoe selv til jul. Er det frekt å stille likevel, men med f.eks. 8 liter fordelt på halvlitersflasker?

Hilsen en litt gnien "bryggemester"
 
Håvard Midtkil skrev:
Jeg gleder meg fælt til dette, og har booket overnatting fra fredag, så det blir nok en god liten gjeng som er der hele helga. "Vi" (jeg) i Trolla Forsøksbryggeri har jo satt "vårt" (mitt) første juleøl, men siden batchene er små, har "vi" (jeg) lite lyst til å stille i PF, rett og slett fordi de anbefalte 15 liter er akkurat det hele batchen er på. Da har man jo ikkenoe selv til jul. Er det frekt å stille likevel, men med f.eks. 8 liter fordelt på halvlitersflasker?

Hilsen en litt gnien "bryggemester"

Kjør på Håvard, det aller verste du kan risikere ved å gå ned til 8 liter, er at ikke alle får smakt og stemt på deg. Det gjelder også alle andre; 8-10 liter er også et fint volum. Hadde egentlig ikke tenkt å delta selv i år, men kommer nok til å stille med noe det samme volumet selv på et øl eller to eller no, for å hjelpe på deltagelsen. Vi vil jo svært nødig gå tørre i kranene der ute. :) Å skjenke fra flasker er heller ikke noe problem (de ulike hjemmebryggmesterne er også skjenkemesterne) noe blant annet fjorårets vinnere gjorde.

God plan å komme allerede på fredag, vi jabbes!
 
Jau, delt glede er dobbelt glede, så da tar jeg med så mye jeg makter å skilles med! Påmelding er utført.

Er jeg heldig så er det bare jeg som liker det, og da er jo ingen skade skjedd  :namnam: :biersmile:
 
Jeg har forøvrig med kassebil utover, så om noen har transportbehov for folk eller gods den ene eller begge veier, må de si ifra, så skal det sikkert la seg ordne. Pga. litt komplisert logistikk hadde det vært fint med litt kjørehjelp på fredagen også, da jeg ikke får til å kjøre to biler samtidig. Ta kontakt de som føler seg kallet/truffet/reddet.
 
De som ønsker å ta bussen, kan godt sende en mail til larssg @ norbrygg.no
Den blir kostende ca 200,-
 
Håvard Midtkil skrev:
Jeg har forøvrig med kassebil utover, så om noen har transportbehov for folk eller gods den ene eller begge veier, må de si ifra, så skal det sikkert la seg ordne. Pga. litt komplisert logistikk hadde det vært fint med litt kjørehjelp på fredagen også, da jeg ikke får til å kjøre to biler samtidig. Ta kontakt de som føler seg kallet/truffet/reddet.

Med mindre noen andre slår til, kan jeg ta en bil utover på fredagen.
Skal ha med 2-3 fat og noen småting, men det får vel plass i hvilken som helst av bilene?
 
Bjarte H skrev:
Noen som skal kjøre til juleølkonkurransen på lørdag og har plass til to små i bilen?

Hei Bjarte!

Jeg og fruen skal kjøre utover lørdag formiddag. Vi skal være med på foredraget, så vi kjører fra Melhus klokka ti. Jeg kan godt svippe bortom og plukke deg opp hvis du vil. Skal du ha med noe til PF?

-- Tobias
 
Tilbake
Topp