Kabinett til STC-1000?

G'morgen!

Er lykkelig inenhaver av et par slike og er påutkikk efter et passende kabinett til å bygge slike inn i og hvor det skal montéres to kontakter utvendig for strøm til varme/kjøling.

Er det noen som har funnet noen gode løsninger på dette?  F.eks hos www.elfa.se er det jo en bryllion forskjellige kabinetter; men så var det å finne hvilke(t) som måtte være egnet, da.

MVH

Morten M

Jeg er på utkikk etter det samme, har 2 kontrollere som ligger i kjelleren sammen med dobbelkontakt til varmesløyfe, enkeltkontakt til kjøling, og en inn-kontakt til strømkabel, per kontroller.

Neslekkim var på sporet tidligere i høst, men fåglarna vet hva han fant. :)

Lars skrev:
Jeg er på utkikk etter det samme, har 2 kontrollere som ligger i kjelleren sammen med dobbelkontakt til varmesløyfe, enkeltkontakt til kjøling, og en inn-kontakt til strømkabel, per kontroller.

Hvorfor dobbelkontakt til varming?

Bjarte H skrev:
Lars skrev:

Hvorfor dobbelkontakt til varming?

For å ha muligheten til 2 varmekilder samtidig, uten å være avhengig av videre splitting.
- 2x25W keramiske pærer til kjøleskap,
- Varmeplate + olje-/panelovn til kjellerrom

jeg så noen fine store koblingsbokser på biltema sist jeg var der. skal hente kontrolleren min nå på posten og da blir det biltema neste for meg hvertfall.

tomv skrev:
jeg så noen fine store koblingsbokser på Biltema sist jeg var der. skal hente kontrolleren min nå på posten og da blir det Biltema neste for meg hvertfall.

Aha, si ifra hvis du finner artikkelnummer eller liknende.

Lars skrev:

Har ikke rukket å gå innom Elfa, men STC'ene står her og lyser imot meg som en reminder :)
Har også funnet (og rotet bort) skjema for kobling slik at man kan ha vanlige stikkontakter f.eks, men bør da ha en boks som er litt fornuftig størrelse åp så man enten kan montere stikkkontakter, eller kanskje mer aktuellt, slike ledninger man benytter til PC.
Har ikke hatt varme/kjølekilde for å styre STC'n med enda, så derfor har det blitt litt liggende.

For dere som har greie på slikt: Jord! Skal jeg bare koble jordledningen utenom STC1000-boksen og sammen med jordledningene på de apparatene jeg skal benytte, eller evnt. stikkontaktene? Kan jeg koble jordlederen fra både kjøle- og varmeelementet sammen med jordlederen til stikkkontakten i veggen?

Har på følelsen at det vil være greit, men det begynner på bli en stund siden jeg lærte noe som helst om dette...

Min direkte uelegante løsning finner du spikra opp på veggen mellom HLT & meskekar her:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=166507966716419&set=a.105020356198514.7590.103996332967583

Martin E skrev:
For dere som har greie på slikt: Jord! Skal jeg bare koble jordledningen utenom STC1000-boksen og sammen med jordledningene på de apparatene jeg skal benytte, eller evnt. stikkontaktene? Kan jeg koble jordlederen fra både kjøle- og varmeelementet sammen med jordlederen til stikkkontakten i veggen?

Har på følelsen at det vil være greit, men det begynner på bli en stund siden jeg lærte noe som helst om dette...
Det er jord i støpselet som "forsyner"(skal forsyne) alt det som er tilkoblet med jord så svaret er vel bare enkelt og greit JA

Lars skrev:
tomv skrev:
jeg så noen fine store koblingsbokser på Biltema sist jeg var der. skal hente kontrolleren min nå på posten og da blir det Biltema neste for meg hvertfall.
Aha, si ifra hvis du finner artikkelnummer eller liknende.
jeg fant, men sto over innkjøpet for nå, syns det ble litt dyrt ().
her er det jeg vurderte:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Elektrikerverktoy/Koblingsboks3/
og to slike
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Elektrikerverktoy/Stikkontakt-VIBI-Elegance-jordet/

Tilbake
Topp