Kaputt BB30 v3

Hallo,
Kjedelig start på bryggedagen.. skrudde på Beerbrew og skulle justere effekten. Men av en eller annen grunn var effektregulatoren løs, og bryggeriet bare skrudde seg av. Noen som har vært borti noe lignende? Nå funker ihvertfall ingenting, og vi er litt i beita! Kan virke som noe har kortsluttet?
 
På min konka hele regulatoren ut. 100% effekt hele tiden. Potmeter ok, så det er vssr som er gått i dass.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Dette er jo gode nyheter. Lever den tilbake! Du får pengene refundert og kan kjøpe deg noe skikkelig å brygge på. Jeg var ganske deppa da min BB30 streiket, men nå ser jeg at det er det beste som har skjedd meg.
 
Hehe, syns den har fungert greit jeg.. Men jeg ser helt klart svakhetene mtp å holde en stabil temperatur blant annet. Vi fikk den nå igang igjen, så da blir det øl :)
 
Hehe, syns den har fungert greit jeg.. Men jeg ser helt klart svakhetene mtp å holde en stabil temperatur blant annet. Vi fikk den nå igang igjen, så da blir det øl :)
Jeg hadde også mange fine bryggedager med den. Det var på den jeg satte min første batch og man lærer den å kjenne etterhvert. Men etter at jeg gikk over til tre kjeler har det åpnet seg en ny verden.
 
Har hatt noe løst skranglende i bunnen på min BB60. Sikkert en skrue, tenkte jeg, siden kjelen funket normalt. Men siden det ikke er så bra å ha en skrue løs, skrudde jeg opp for å få ordnet opp i kalamiteten. Og det jeg fant, var ikke en skrue, men en liten transistor. Ser ut som et bittelite vanlig batteri, med to pinner. Jeg fant ut hvor den skulle sitte, men jeg må nok ha loddeutstyr for å holde den der den skal være. Og jeg kan absolutt ikke noe om elektronikk.

Noen som aner hva det kan være? Det er bare en slik transistor i systemet. Jeg tror kjelen fungerer normalt, så ... ?
 
Tilbake
Topp