1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Karboneringsdrops.

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av Stig Aa., 4 Jul 2017.

1. Lars Jarle Skorge

Lars Jarle Skorge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da er jeg ikke interresert i produktet heller, har kjøpt fat nå, skal forsøke meg på kunstig karbonering, mest pga. Oksydering etter ett par uker etter karbonering på flaske, håper på bedre resultat med fat og lukket overføring.

2. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg sendte en ny mail. Virker som at det bare gikk i glemmeboken eller noe.

Kan folk som har fått vipper poste batchnummer fra posen de har brukt? Jeg vet at noen innlegg inneholder batchummer, men tror det er spredt utover noen tråder.

Jørgen O liker dette.
  3. Lars Jarle Skorge

Lars Jarle Skorge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Barch nr250517 på drops

4. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg husker ikke batch nr.
    men det har bare hendt meg én av flere hundre ganger jeg har kjøpt de posene

5. hdaniels

hdaniels
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg så denne akkurat litt for sent og nå er posen i søppelet, men kjøpte drops like før helgen. Flasket i går og har vipper i dag. Første gang jeg har brukt Muntons drops, har aldri opplevd liknende med Coopers.

6. Skogslik

Skogslik
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Mine poser har batch: 250517

Vurderer og nevne dette til Vestbrygg i min neste ordre, siden jeg ikke vill bruke dem, ser jo ikke bra ut i flasken.

7. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har dessverre kastet min pose så vet ikke batch nummer. men er kjøpt på Vestbrygg i februar.

8. hdaniels

hdaniels
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Sjekket posen i søppelet. Batch 250517, kjøpt på Vestbrygg forrige uke. Blir ikke kjøpt igjen.

9. skr1970

skr1970
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Fant du ut hvor tunge de var?

10. Martin Brekke

Martin Brekke
    Expand Collapse
    Registrert bruker

323EDDBB-9538-4981-AEF8-5ABF1CB14535.jpeg Hei. Samme problem for meg med drops fra Muntons. «Øyevippene» ligger på toppen og flyter og forsvinner ikke etter lang lagring.. Kjennes ikke på smak, men det er ikke så gøy å servere :)
    Sukkerlake er tingen fremover!

11. toyotaxli

toyotaxli
    Expand Collapse
    Registrert bruker

hei sånn hadde jeg i noen flasker, har brukt kun 1 merke karboneringsdrops. skal finne ut hvilket merke senere. jeg setter mesteparten på fat, og flasker resten. har kun 1 flaske igjen av det, skal legge ut bilde senere... merket ingen smaksforskjell

sånn bilde vedlagt, en pose er tom og den andre er halvfull. samme batchnr ser jeg 250217 som en annen har lengre oppe her

ølet det skjedde med var en skjærgårdspils..

og nå skal det sies at jeg har flasket andre batcher øl som ikke har fått disse vippene, har en del flasker stående enda av de andra så skal se etter det... rettelse, åpna en annen flaske øl batch er det samme der å ser jeg.

Dropsa går rett i søpla, så vil tiden vise om det va problemet

Vedlagte filer:

#71 toyotaxli, 15 Mai 2018
    Sist redigert: 15 Mai 2018

Del denne siden