Kart! Hvor holder vi til ....?

Det har vært et ønske fra mange om det var mulig å lage en kart-løsning med oversikt over hvor den enkelte brygger eller bryggelag holder hus. Dette er noe jeg tror det jobbes med, men har i mellomtiden lagd en liten "hack" som kanskje vil funke mens vi venter.

Har opprettet en konto på http://maps.google.no/;

Login:
email: kartnorbrygg@gmail.com
passord: norbrygg

Meny ute til venstre:
Velg "Mine kart"
Velg "Norbryggs medlemmer"

Hadde vært morsomt om dere tok dere tid til å legge inn noen relevante kartdata.
Foreslår at vi benytter følgende mal;
Brukernavn på forum
Navn
Adresse
Evt. mob. nr.

Vet ikke helt hva som skjer når flere logger inn samtidig... men LOGG UT når du er klar!
Du kan se kartet her uten å være logget inn.
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ptab=0&ie=UTF8&view=map&msa=0&msid=115695807664960177110.000489c2cf919082566f0&z=19

Lykke til!
 
Heps!

Hvis du har en google-konto allerede, kan du logge deg på med den. Det ser ut til at hvem som helst har lov til å redigere kartet :)

Jo H
 
Bra initiativ!
Fint hvis man på bryggedagen må over til naboen for å låne en kopp gjær..

Og ikke minst føles det godt enda en gang å få plassert Bryggebryggeren på kartet...
Harald Barstad
 
Det var kjekt det der! Litt utsatt også for at noen fjerner pointerne, dog. Jeg tenkte å sette tennene i nettsiden og forumet og legge til en applikasjon som også er blitt gjort på hobbybrouwen.nl. Da er det bare medlemmene selv som kan legge seg til (og fjernes). Får se om det er laget en app som kombinerer google-kartet med forumet etter hvert. :)

Off-topic: ser dere hvor språkgrensen går i Belgia?  ;D
 

Vedlegg

  • medlemskart.png
    139 KB · Sett: 1.693
Jeg fikk det ikke til  ;-(

Jeg klarte å loggen inn og så valgte jeg riktig kart.  Problemet er var at jeg ikke fant noen plass hvor jeg kunne legge inn mitt navn og adresse.

Fint med litt hjep.
 
Ramsvatn skrev:
Jeg fikk det ikke til  ;-(

Jeg klarte å loggen inn og så valgte jeg riktig kart.  Problemet er var at jeg ikke fant noen plass hvor jeg kunne legge inn mitt navn og adresse.

Fint med litt hjep.

Etter litt om og men så fikk jeg det til for en stund siden. Prøvde i dag å gjøre det igjen. 1. Finn ditt hjemsted (rykene) 2. Høyreklikk og velg veibeskrivelse fra. 3. Da får du opp en grønn markering. Venstreklikk på denne, da får du en fane som du kan "lagre til" . 4. Velg å lagre til Norbryggs medlemmer. 5. Gå tilbake til norbryggs oversikt over medlemer, og finn den du lagret. Denne har navn som Ukjent vei, addresen din eller koordinater e.l. 6. Trykk 1-en gang på denne, scroll helt opp på medlemslista og velg "rediger" 7. Ferdig og du er ferdig.

Kan noen hjelpe meg å gi denne beskrivelsen litt enklere, eventuellt finnes det icon for markering der en kan en skippe den veibeskrivelsen og få redigert med engang?
 
Jeg gjorde det slik:
Gikk inn på kartet - valgte REDIGER (øverst til venstre). Da får du frem noen verktøy -bl.a. den blå dropdingsen øverst. Forstør opp kartet til du ser hvor du holder til - ta tak i dropdingsen og slip den i hagen din.
Så får du opp en firkant hvor du kan skrive inn relevante opplysninger.

mvh
FredT
 
Da har også jeg funnet frem til denne tråden!

Dette er jo glimrende, håper flere setter 'sine' kartnåler på plass.
 
Prøvde dette men fikk det visst ikke helt til :(    Fikk plassert pin på Holtegardsbråten som er gårdsnavnet her, men hvordan i all verden får man festet navn etc til det?
 
Mye dubeltter.
Jeg slettet en del, men sliter litt med de to Oddvar Demmo, som bor to forskjellige steder. Kan de legge til et mellomnavn (eller slette den som er feil) ;-)
 
Tilbake
Topp