Keezer-build planlegging

Har endelig begynt å planlegge byggingen og budsjetteringen av en keezer. Planlegger et ganske klassisk oppsett med treramme som forhøyer fryseren og som kranene blir montert i. Også en ramme med hjul i bunnen for å enkelt kunne flytte på den. Har satt opp en liste med estimerte priser:
Skjermbilde 2017-11-27 kl. 13.45.56.png
Jeg har allerede tre fat, planen er å bygge en keezer med plass til minst 4+CO2. Bortsett fra et fat til, er det noen store utgifter jeg har oversett?
Ser en del folk monterer en PC-vifte for bedre temperaturfordeling. Hvor kobles strømmen til den viften inn?
Generelle tips og diskusjon rundt bygging av keezer er også gledelig mottatt!
 
Jeg ville gått for en ny fryser. Når jeg skulle bygge meg Keezer/kjøling av fat, kjøpte jeg først en brukt fryser. Den gikk i 15 min, så ble det mørkt. Min erfaring er att frysere av litt eldre årgang ikke er så glad i å bli flyttet på.
 
Enig med Chiefen. Når man først bruker såpass med penger (og tid) på å sette sammen en keezer ville jeg kjøpt en ny fryseboks. Plusser du på en tusenlapp til tipper jeg du finner en passende ny boks. Jeg mener jeg betalte under 2 lapper for min og får fint plass til 4 x 19 liter + 2 kg CO2 i den. Da er du sikker på at du har en boks som varer en stund.
 
Disse nye fryseboksene dere nevner, er det noen av dem som kan fungere som Keezer rett ut av boksen bare tilkoblet en helt vanlig ITC 310 uten videre klipping av ledninger eller annen modifikasjon? Livredd for å ende opp med en Keezer som uler som besatt med en gang tempen er over - 18C eller så. Og for meg som ikke kan ledninger og annet, hadde det vært en befrielse og bare koblet rett på. Det ville vel også gjort at man slapp å tukle med garantien om man nå kjøper noe splitter nytt.
 
Disse nye fryseboksene dere nevner, er det noen av dem som kan fungere som Keezer rett ut av boksen bare tilkoblet en helt vanlig ITC 310 uten videre klipping av ledninger eller annen modifikasjon? Livredd for å ende opp med en Keezer som uler som besatt med en gang tempen er over - 18C eller så. Og for meg som ikke kan ledninger og annet, hadde det vært en befrielse og bare koblet rett på. Det ville vel også gjort at man slapp å tukle med garantien om man nå kjøper noe splitter nytt.

Jeg styrer min med en inkbird uten å ha gjort noen modifikasjoner av noe slag. Jeg har en Senze kjøpt på Expert på tilbud til rett under to lapper mener jeg å huske. Drøye 200 liter.
 
Dere har nok rett i det å kjøpe en ny, jeg får legge på litt ekstra. Hvor stillegående er nye frysebokser om dagen? Og er det noen av dere som har montert PC-vifte i keezeren som vil gi en oppsummering av hvordan det gjøres?
 
Jeg styrer min med en inkbird uten å ha gjort noen modifikasjoner av noe slag. Jeg har en Senze kjøpt på Expert på tilbud til rett under to lapper mener jeg å huske. Drøye 200 liter.
Har du forresten navnet på modellen du har? Med tanke på at du har plass til 4 fat + CO2, akkurat det jeg ser etter!
 
Min tar som sagt 6 fat, den er stillegående men står ikjelleren så er ikke av så stor betydning for meg. Fo 1 lapp ekstra får du plas til 2 fat ekstra ( greit for karbonering eller lagring,om du bare vil ha 4 kraner. Men tro meg, det går ikke lang tid før det blir 6 kraner om du har plass til det.
Slik gjorde jeg det, ser ingen grunn til å ha noe vifte i fryseren foresten.
https://forum.norbrygg.no/threads/ny-tappelinje-og-tappetarn.37612/
 
Mener å ha lest en tråd et sted på forumet om at nyere "smarte" frysere ikke vil fungere med Inkbird. Nå kan jeg ikke huske helt hvor da...
 
Jeg kupper litt av denne tråden din jeg, men det er til Keezer planlegging, så håper det gå greit.
Jeg planlegger min egen Keezer, i den forbindelse ønsket jeg en frys som tok 10 cornelius 19 litere (ikke at jeg skal ha 10 kraner), men da hadde jeg samlet alle fatene og kunne ha pensjonert et kjøleskap. Men det ønsket ser ut til å bli vanskelig og få til. Så ble jeg anbefalt å gå for nytt skap i denne tråden, og det ser ut til at det kan bli en grei kjøpsmulighet i nærmeste fremtid.
Jeg har akkurat funnet ut at det blir 20% rabatt på Power den 7-9 for DNB Mastercard kunder, noe jeg er. I den forbindelse kan jeg da sansynligvis få med meg en fryser på 400 liter fra AEG for rundt om 3400 kr, noe som ikke er helt ille. Dog er jeg skeptisk da det ser ut som om endel betjening ligger i lokket.
https://www.aeg.no/kitchen/cooling/freezers/chest-freezer/ahb34011lw/
Vil dette skape hodebry for meg? Aukustisk alarm og greier, høres vel ikke forlokkende ut... skal styres med en https://www.bryggselv.no/temperatur...urkontroll-12-programmerbare-steg-kjøle-varme eller en Stc-1000, etter plan.
 
Det ble boksen på 400 liter fra AEG, men på grunn av treg levering har jeg enda ikke mottatt den... Julefri prosjektet mitt slår sprekker!
 
Tilbake
Topp