Kjempeservice på Ila Hjemmebrygg!

john petter

Fylkesstyre
Var innom Ila i dag for ingredienser til White IPA. 3 kg pils, 2 kg hvete og 1 kg torrefied wheat. 100 g citra og 100 g amarillo. Men WLP400 hadde de ikke. Min var gått sur, så jeg måtte ha ny gjær. Synes ikke det andre de hadde på kjølen passet.
Jaja, jeg betalte for varene og skulle gå. Men da ba ekspeditøren meg om å vente litt og rotet rundt i bunnen på et kjøleskap. "Disse her kan du ta med på kjøpet", sa han og la to pakker gjær på disken. Imperial B44, mfg 20/10-18. :D

Har funnet ut at den gjæren er samme som WLP400. Skal mye til for at ikke det blir en god starter eller to av dette!:)
WP_20190608_15_59_36_Raw (2).jpg
 
Var innom Ila i dag for ingredienser til White IPA. 3 kg pils, 2 kg hvete og 1 kg torrefied wheat. 100 g citra og 100 g amarillo. Men WLP400 hadde de ikke. Min var gått sur, så jeg måtte ha ny gjær. Synes ikke det andre de hadde på kjølen passet.
Jaja, jeg betalte for varene og skulle gå. Men da ba ekspeditøren meg om å vente litt og rotet rundt i bunnen på et kjøleskap. "Disse her kan du ta med på kjøpet", sa han og la to pakker gjær på disken. Imperial B44, mfg 20/10-18. :D

Har funnet ut at den gjæren er samme som WLP400. Skal mye til for at ikke det blir en god starter eller to av dette!:)
Vis vedlegget 40791

Høres ut som en knallbutikk. Si det på FB siden. Slike ting fortjerer litt heder
 
Var innom Ila i dag for ingredienser til White IPA. 3 kg pils, 2 kg hvete og 1 kg torrefied wheat. 100 g citra og 100 g amarillo. Men WLP400 hadde de ikke. Min var gått sur, så jeg måtte ha ny gjær. Synes ikke det andre de hadde på kjølen passet.
Jaja, jeg betalte for varene og skulle gå. Men da ba ekspeditøren meg om å vente litt og rotet rundt i bunnen på et kjøleskap. "Disse her kan du ta med på kjøpet", sa han og la to pakker gjær på disken. Imperial B44, mfg 20/10-18. :D

Har funnet ut at den gjæren er samme som WLP400. Skal mye til for at ikke det blir en god starter eller to av dette!:)
Vis vedlegget 40791

Jeg har også veldig god erfaring med dem, med både Ila og Strømmen. Og så fører de malt fra Weyermann og Simpsons:)! Imperial-gjæren er veldig fin, også.
 
I dag var jeg innom Ila hjemmebrygg for siste gang. De har, dessverre, ikke klart å få nok omsetning og i dag var siste dag de hadde åpent. I morgen vil de som kommer dit møte lukket dør, og vil bak dem kunne skimte noen som gjør siste nedpakking av varer
 
I dag var jeg innom Ila hjemmebrygg for siste gang. De har, dessverre, ikke klart å få nok omsetning og i dag var siste dag de hadde åpent. I morgen vil de som kommer dit møte lukket dør, og vil bak dem kunne skimte noen som gjør siste nedpakking av varer
Hva?? Det er trist, da! :(
 
Strømmen fortsetter.
De flytter varer og avtaler dit. Svært synd siden Norbrygg Oslo har hatt et fantastisk samarbeid med ILA, nå sist med innsamling av bidrag til Oslomesterskapet i Pils.
Ønsker dem lykke til med videre drift av Strømmen
 
Aj, det var virkelig synd:(. Men jeg lurte nok litt på det sist jeg var innom der.

Bra at Strømmen fortsetter, i alle fall. Jeg har ikke lyst til å bli henvist til maltutvalget til Bryggselv igjen! Men når det meste nå selges som sett, så går det vel til helvete:mad:.
 
Aj, det var virkelig synd:(. Men jeg lurte nok litt på det sist jeg var innom der.

Bra at Strømmen fortsetter, i alle fall. Jeg har ikke lyst til å bli henvist til maltutvalget til Bryggselv igjen! Men når det meste nå selges som sett, så går det vel til helvete:mad:.
Det finnes nå 70 malt tilgjengelig på nettsidene: Malt
 
Det finnes nå 70 malt tilgjengelig på nettsidene: Malt

Det jeg mente var at dersom Ila ikke greidde seg, så er det fare for at Strømmen kanskje ikke gjør det heller. Og da forsvinner malt fra Weyermann og Simpson som jeg nødig vil miste. Men inntil videre er jeg helt happy med å handle hos Strømmen; det ligger bedre til for meg enn Oslo. Og Strømmen Hjemmebrygg er også et veldig trivelig sted å stikke innom. Anbefales varmt.

Det er klart at etterspørselen etter malt minsker når folk stort sett kjøper sett. Folk som kjøper sett, er neppe veldig opptatt av hvilke malterier som har levert maltet - og da kan de jo like gjerne handle på Bryggselv.
 
Det jeg mente var at dersom Ila ikke greidde seg, så er det fare for at Strømmen kanskje ikke gjør det heller. Og da forsvinner malt fra Weyermann og Simpson som jeg nødig vil miste. Men inntil videre er jeg helt happy med å handle hos Strømmen; det ligger bedre til for meg enn Oslo. Og Strømmen Hjemmebrygg er også et veldig trivelig sted å stikke innom. Anbefales varmt.

Det er klart at etterspørselen etter malt minsker når folk stort sett kjøper sett. Folk som kjøper sett, er neppe veldig opptatt av hvilke malterier som har levert maltet - og da kan de jo like gjerne handle på Bryggselv.
Aha.

Dersom Strømmen Hjemmebrygg får solgt nok sett til at de har nok omsetning, så trenger de jo råvarer til de settene og dermed beholder de utvalget. Får vi håpe.
Men er settene veldig mye billigere på Bryggselv?

Vi må bare være flinke å bruke de butikkene vi ønsker å ha, selv om vi innimellom må betale en krone eller 2 mer.
Blir litt som å bruke nærbutikken dersom vi ønsker å beholde den.
 
Sist redigert:
Aha.

Dersom Strømmen Hjemmebrygg får solgt nok sett til at de har nok omsetning, så trenger de jo råvarer til de settene og dermed beholder de utvalget. Får vi håpe.
Men er settene veldig mye billigere på Bryggselv?

Vi må bare være flinke å bruke de butikkene vi ønsker å ha, selv om vi innimellom må betale en krone eller 2 mer.
Blir litt som å bruke nærbutikken dersom vi ønsker å beholde den.

Samme pris på Ink & Dagger, i alle fall. Strømmen/Ila har vel ellers vært billigere på malt, tror jeg.

De har stor sett sett som de komponerer og blander sjøl - men spørsmålet er om det er slike sett som selger? Utvlaget er et helt annet hos Bryggselv.

Helt enig i at vi bør handle strategisk for å opprettholde det utvalget vi vil ha - men hvor mange er interessert i det, dvs. hvor mange er opptatt av annet enn et godt utvalg av sett?
 
ILA hadde stigende omsetning, men ikke tilstrekkelig til at det var forsvarlig med det utgangspunktet de hadde etter Bryggeland.
Strømmen synes å stå stødig. De utvider nå også butikken inn hvor hundebutikken lå. Heldigvis blir det ikke pellets til både øl og hund :)
 
ILA hadde stigende omsetning, men ikke tilstrekkelig til at det var forsvarlig med det utgangspunktet de hadde etter Bryggeland.
Strømmen synes å stå stødig. De utvider nå også butikken inn hvor hundebutikken lå. Heldigvis blir det ikke pellets til både øl og hund :)
Hadde vært praktisk for oss bryggere med hund... Jeg har to. :)
 
Jeg brukte butikken så mye jeg kunne. Bor bare noen hundre meter derfra, så ble jo litt kjent med Tord. Strømmen blir feil vei for meg, så vil nok handle mer på nettbutikker og Bryggselv.
Har spurt om de får pick-up point her i nærheten, så få vi se.
 
ILA hadde stigende omsetning, men ikke tilstrekkelig til at det var forsvarlig med det utgangspunktet de hadde etter Bryggeland.
Strømmen synes å stå stødig. De utvider nå også butikken inn hvor hundebutikken lå. Heldigvis blir det ikke pellets til både øl og hund :)

Gladnyhet:)!
 
Jeg brukte butikken så mye jeg kunne. Bor bare noen hundre meter derfra, så ble jo litt kjent med Tord. Strømmen blir feil vei for meg, så vil nok handle mer på nettbutikker og Bryggselv.
Har spurt om de får pick-up point her i nærheten, så få vi se.

Man må organisere seg litt, da vet du, og utruste en ekspedisjon. Weyermann's gulvmalta og Imperial L17 til pilsen, Simpsons T50 til pale ale'n - det er sånt man ha:).

Plenty av ting man får på Bryggselv, også - jeg vil ikke dem noe vondt. Men vi trenger begge.
 
Man må organisere seg litt, da vet du, og utruste en ekspedisjon. Weyermann's gulvmalta og Imperial L17 til pilsen, Simpsons T50 til pale ale'n - det er sånt man ha:).

Plenty av ting man får på Bryggselv, også - jeg vil ikke dem noe vondt. Men vi trenger begge.
Hehe...ja jeg får planlegge noen ekspedisjoner helt opp til Strømmen ;)
 
Jeg fikk meg akkurat et lite sjokk. Jeg surra litt rundt på nettstedet til Bryggselv, og fikk se at de nå hadde Golden Promise (fra Thomas Fawcett). Men prisen: 31 kr kiloen! Strømmen selger Simpson's Golden Promise for 23 kr kiloen.

Nå skal det sies at forskjellen ellers ikke er så stor. Men du får Weyermann Barke pilsnermalt til 20 kr hos Strømmen, mens Bryggselv selger Bestmalz til 21. Strømmen fører dessuten Weyermanns gulvmaltede bøhmiske pilsnermalt til 25. Og de har også vanlig pilsnermalt og ekstra lys pilsnermalt fra Weyermann, begge til 20 kr. Så utvalget er et annet.

Som sagt ovenfor; jeg har ikke lyst til å greie meg uten Bryggselv. Men jeg har avgjort ikke lyst til å greie meg uten Strømmen, heller. Jeg synes det ville være tragisk å ikke få tak i Weyermann basismalt og Simpson's malt. I tillegg til basismaltet til Simpson's har jeg fått veldig sans for et par krystallmalt fra dem; T50 (130 EBC) og Double Roasted Crystal (300 EBC).
 
Tilbake
Topp