Kjøleskap eller fryseboks – kjør debatt!

bas skrev:
TomIF skrev:
Hva slags overgang bruker du til å fylle fra flaske til flaske?

Her kan du finne overgang til en fornuftig penge
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130647017470 Går under 200 kr grensen.

Ellers fastholder jeg at overfylling ikke er noe problem ved å fylle selv, men tar forbehold ved gjentatte fyllinger/nedfrysinger.
For øvrig enig i at veiing er fornuftig ved fylling.

Bare vær obs på at denne ikke er fra vanlig flaske til sodastream, men fra vanlig til vanlig.
 
TomIF skrev:
Ser han selger begge typer, men det står ikke at han sender til Norge. Noen som har prøvd paintball utstyr? Game On selger ferdig opplegg: http://www.game-on.no/co2_fill_station/P_899 og 20 oz flasker (0.6 liter ca).
Eg har et paintball oppsett til min kegerator (2 fat). Har fyllestasjon til paintballtanken, så eg fyller den fra min 6kg CO2 tank. Fungerer utmerket!

Paintballtanken har dessuten sikkerhetsventil, så den ryker før trykket blir for stort for tanken.
 
Noen som har tips å komme med når det gjelder drip tray? Har godt med plass til å sette opp et brett med avløp ned i skapet og en beholder der, men jeg fikk også plutselig sansen for brett med glass-spyling. Tanken var å bruke Co2-flaska til å sette trykk på en beholder med vann som spyler glassene, men da må kanskje denne tåle samme trykk som de to Corneliusfatene? Hva slags beholder bør jeg bruke da? Ønsker ikke å koble til springvann, så dette er eneste løsning jeg kan tenke meg i farta. Den bør da også kunne fylles med vann rimelig enkelt og gjerne romme et par liter. Har også plass til beholder for avløp, men det kan jo være ei vanlig skål.Trenger ikke mye trykk for spyleren, men jeg kan vel ikke justere det lavere enn trykket jeg setter på fatene? Har ennå ikke kjøpt regulator, så tips mottas med takk.
Videre så tenkte jeg også å kjøle tårnet innvendig. Tårnet skal oppå et 105cm høyt skap. Vil ei PC-vifte gjøre jobben? Andre løsninger? Er det i det hele tatt nødvendig?
Slangene til tårnet er halvannen meter lange, 3/16' indre diameter, og ca. 20-25cm er utenfor skapet (inni tårnet). Noen som bruker tynnere slange for bedre skum-kontroll?
Kan jeg ta strøm ifra lyset inni kjøleskapet til ei kjølevifte om jeg tar bort bryteren som går på døra?

Alle tips og erfaringer mottas med stor takk!
 
Tilbake
Topp