25 watt varmeplate fra petit fungerer fint hos meg. Jeg har festa den med borrelås på veggen inni kjøleskapet. Jeg turte ikke sette gjæringskaret rett på, er litt redd for at det skal bli for stor varmeforskjell på topp og bunn.
Jeg gjorde noen forsøk med gjæringsskapet for å teste ITC-310T'en. Jeg oppdaga at uten varmekilde så var det så stor varme(kulde?)lagringskapasitet i kjøleskapet at temperaturen falt veldig langt under måltemperaturen sjøl om termostatet slo inn og kjøleskapet stoppa. Så prøvde jeg med ei frostvakt på 250w, men den hadde og for høy varmelagrinskapasitet. Når øvre temperatur ble nådd så gikk det for lang tid før kjøleskapet klarte å snu oppvarminga. Så sjøl om frostvakta gjorde at tempen ikke lenger falt under måltemperaturen, så var det så mye restvarme at den trakk temperaturen altfor høyt opp sjøl etter at den hadde slått seg av. 25 watt var helt perfekt, nå tar det mange timer for temperaturen å falle eller stige, og den når aldri mer enn 0.3C over eller under før den snur. ITC-310T kan stilles ned på 0.1C nøyaktighet, men jeg kjører på 0.3 for å unngå at det skrur seg av og på for ofte.