Kokos i øl, hvilken type?

Skal brygge en milk stout til helgen, og tenkte og lage en kokos versjon.
Men hva slags kokos er egentlig anbefalt og bruke?

Kan noe av dette være greit?

Eventuell mengde tas også i mot med takk!
23 Liters batch (ca)
 
Rema har også kokosflak.
Jeg brukte 200 gr. på 12 liter til gjæring.
Ristet de i ovnen på 80 grader til de begynte å få litt farge. Men det kan du jo hoppe over om du vil. Ble tilsatt etter 3 dager med gjæring.
 
Rema har også kokosflak.
Jeg brukte 200 gr. på 12 liter til gjæring.
Ristet de i ovnen på 80 grader til de begynte å få litt farge. Men det kan du jo hoppe over om du vil. Ble tilsatt etter 3 dager med gjæring.
Jeg gjorde det samme. Synd jeg ikke liker kokos, ellers kunne det kanskje blitt godt.
 
  • Haha
Reaksjoner: Mc.
Har brukt det i en Porter. Brukte økologisk flak, 500 gram røsta i ovnen til 25 liters batch som ble tilsatt på dag 7 i gjæringa. Ser av notatene at jeg brukte 175 grader på ovnen. Hadde vel døra oppe flere ganger for å riste på flaka så reell temp var nok lavere.
 
Det finnes ikke noe ekstrakt, essen eller lignende som vil gi like bra eller bedre resultat, da?

Hørte nylig på en eller annen podcast (kanskje Ölpölen eller Hembryggning Halleluja ) om noen som hadde gjort blindtest mellom ekte cocoa nibs og -pulver, og der sistnevnte vant på smak. I tillegg slipper du dette fettet.
 
Jeg prøvde amoretti coconut, nettopp for å slippe fettet
Det ble helt grusomt. Mye bedre å gjøre som folk foreslår å bruke rista kokosflak og tørrkokose
20 g/L én uke har jeg best erfaring med
 
Tilbake
Topp