• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

vezy3yba.jpg
 
Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.

Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?
 
MagneS skrev:
Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.

Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?

Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.

Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler
 
Rutof skrev:
MagneS skrev:
Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.

Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?

Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.

Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler
Kraner og klemmer er standard, enkelt og billig å etterbestille selv ved behov fra ebay :)
Pakningen til lokket er nok mer spesiell :)
Bare en tanke.
Triclampene er standard 1,5" (50,5mm)
Til min koniske, og mye annet har jeg etterbestilt deler hos dailyappliance200 på ebay. Billig og topp kvalitet.
 
Rutof:
Har meldt min interesse tidligere, og bekrefter nå at jeg skal ha en stk 60 liter med hjul, TC og oppgraderte kraner.

Har sendt deg en mail :)

Mvh,

Erlend H.
 
Utrolig bra! Utrolig at en full container med noe så sært som koniske gjæringstanker i rustfritt stål -til hjemmebruk!- kan selges på no time.
Det var ihvertfall utrolig sært for noen uker siden.

Flott tiltak Rutof. Jeg blir oppstemt av slikt.
Ikke minst av at jeg nettopp har bestilt 3 stk 130 liters tanker til Bryggebryggeriet i Ersfjordbotn!

Harald
 
Takker for det folkens.

Da sier jeg stop. Alle som har mailet får.  :skitbra:

Sender ut mer info så snart som mulig.

Mvh

Rune
 
Har bestilt en 60l (via MagneS) og gleder meg stort, men tenker på et par småting. Vet ikke om dette er noe sent i forhold til denne bestillingen.

Er det noen som vet hvordan man på en praktisk måte kan tørrhumle i disse tankene?
Ser for meg at det hadde vært en fordel med en form for inspeksjonsluke i lokket i form av en utfalsing for lokk til Corneliusfat (ideelt da dette er standard hyllevare).
Dette gir mulighet for tørrhumling samt å kunne se faktisk nivå i tanken. Samtidig har lokket til Corneliusfat en sikkerhetsventil for overtrykk (som kan kanskje mod'es med en svakere fjær for å løse ut på lavere trykk...).

Mulighet for CO₂ hurtigkobling (som for Corneliusfat) er vel også nyttig. Da kan tanken trykksettes for tapping direkte til flasker/fat, feks på et bord, selv om tanken står lavere.

Hva mener dere?

Rutof: er det for sent med endringer?
 
Lars Gunnar skrev:
Har bestilt en 60l (via MagneS) og gleder meg stort, men tenker på et par småting. Vet ikke om dette er noe sent i forhold til denne bestillingen.

Er det noen som vet hvordan man på en praktisk måte kan tørrhumle i disse tankene?
Ser for meg at det hadde vært en fordel med en form for inspeksjonsluke i lokket i form av en utfalsing for lokk til Corneliusfat (ideelt da dette er standard hyllevare).
Dette gir mulighet for tørrhumling samt å kunne se faktisk nivå i tanken. Samtidig har lokket til Corneliusfat en sikkerhetsventil for overtrykk (som kan kanskje mod'es med en svakere fjær for å løse ut på lavere trykk...).

Mulighet for CO₂ hurtigkobling (som for Corneliusfat) er vel også nyttig. Da kan tanken trykksettes for tapping direkte til flasker/fat, feks på et bord, selv om tanken står lavere.

Hva mener dere?

Rutof: er det for sent med endringer?

Tørrhumling kan du gjøre i det ene hullet i lokket som er på ø38( blow off) Trykksatte kan du gjøre også, men gass inn må ordnes selv. Bruker ventil inngang.  Jeg har corny fat uten sikkerhet ventil. Da kobler jeg på et manimeter  som jeg bruker til å slippe ut.
 
Tilbake
Topp