Det blei en liten diskusjon om dette på siste styremøte i Oslo/Akershus. Noen hevda at krana må demonteres helt, mens jeg mener at det ikke er nødvendig - og at det nokså åpenbart heller ikke er meninga at det skal gjøres. Noe vedtak i saken blei dog ikke fattet

.
Tilhengerne av demontering hevda at det samler seg masse gugge inne i hulrommet i krana, og at det må bli en kilde til infeksjon om man ikke demonterer helt og reingjør hver gang. Jeg har gjennomlyst mine kraner med kraftig lampe, og kan ikke se antydning til at det skal være noe inni der. Samtidig må jo de som sier det ligger masse ureinheter inni der, ha sett det. Jeg trur ikke de hverken hallusinerer eller juger

.
Jeg lurer på om erfaringene som rapporteres i innleggene over her om koking av krana, kan være forklaringa på den måten at hvis du koker den, ødelegger du tetninga, og dermed må du begynne å demontere.
Jeg har aldri hverken kokt eller demontert på annen måte enn at jeg sjølsagt har trukket ut tappen hver gang, og har reingjort og desinfisert de to delene jeg da sitter med. Og jeg kan ikke skjønne at jeg har fått infeksjoner fra disse kranene. Og noen av dem må ha vært med på godt over hundre brygg.
Men så blir jeg litt nysgjerrig, også. Hva gjør dere?