Kundebehandlingen hos Brewshop?

Jepp, når vi beskyldes for å påstå at du som kunde lyger, når vi ikke har insinuert det i det hele tatt, ja da går jeg i forsvarsposisjon. Vi jobber såpass hardt for at våre kunder skal være fornøyde at det både skuffer og svir når vi blir anklaget for å vise kundeforakt! Det er garantert mye av våre rutiner, varer og emballasje som kan bli bedre, men man må kunne kommunisere på en mer voksen og ydmyk måte. Det kommer alle bedre ut av.
Jeg tenker det er greit å avslutte dette her. Grunnen til at jeg har reagert som jeg har gjort, er at dere ikke på noen som helst måte har prøvd å være imøtekommende. Når jeg rapporterer en uheldig opplevelse, forventer jeg å bli trodd. I stedet blir det jeg frembringer ignorert, og jeg får en lekse om hvor solide forpakninger som brukes, og at de ikke kjenner til andre feil med disse enn revnede sømmer, samt at det er så stort varevolum at de ville ha visst om dette dersom det stemte. Hvorfor i all verden forsøker man ikke å finne ut om det som meldes faktisk stemmer? Det bel ikke en gang kommentert før jeg stilte direkte spørsmål om det var mulig at det var blitt brukt feil pose i pakkingen - jeg har kun fått belæringer om hvordan dere pakker. Ikke én gang har du forsøkt å si noe om at det dere beskriver ikke stemmer med hva jeg har mottatt. Veien derfra til å konkludere med at dere ikke snakker sant blir ikke så lang da, og jeg kjenner igjen tegn på at kundesevice ikke nettopp står i høysetet. DERFOR velger jeg å proklamere at jeg ikke vil kjøpe malt fra dere mer. Alt annet har jeg vært svært fornøyd med - men når jeg ser at klager ikke tas alvorlig, blir jeg svært skeptisk.

Men i grunnen har jeg oppnådd det jeg ville. Fra å kommunisere på epost, og få beskjed om at problemet er min feiloppfatning, har vi nå fått frem at det er mange som har opplevd de samme problemene med perforerte poser i for dårlig kvalitet, og det har du proklamert at du allerede har iverksatt tiltak for å endre på. Det hadde neppe skjedd om jeg ikke skrev denne tråden. Om jeg da blir "the bad guy," lever jeg godt med det.

Det er slett ikke sant at kunden alltid har rett. Men at man har krav på å bli tatt alvorlig når man frembringer et problem med en leveranse, det burde være uomtvistelig. Saken her, er at dere ikke trodde på det jeg fortalte før det ble en offentlig sak av det.
 
Et klassisk eksempel på en sak som burde vært en ikke-sak, men som blir en sak fordi skriftlig kommunikasjon gir åpning for tolking. Får man ikke følelsen av å bli forstått eller tatt på alvor, er veien rask til å tolke ting i verste mening. Jeg har selv gjort dette mange ganger. Man svarer og heller motparten ikke kjenner seg igjen i framlagte påstander. Så er man i gang.

Kommunikasjonen til Brewshop kunne helt sikkert vært bedre den også. Tross mye følelser i tråden har @rosnes har kommet men konstruktive forslag på formuleringer som hadde gitt han svaret han hadde forventet. Jeg regner med at @Manfred tar dette med tilbake til teamet sitt.

Når det gjelder posene til Brewshop har de tidligere vært tema. De er dårlige. Det er flere som har rapportert om malt på gulvet. Derfor er det bra at dere jobber med å finne bedre alternativer.
Innlegg i tråden 'Hva skal du brygge idag?' https://forum.norbrygg.no/threads/hva-skal-du-brygge-idag.5718/post-620036
 
Grunnen til at jeg har endt opp med Brewshop er nettopp servicen, jeg fandt den ganske overlegen andre shopper, bare en litt iriterende sak, etter konkurser hos andre tar det litt lenger tid å få varene
 
Ikke så enkelt å løse det med maltposer kanskje. Det må være enkelt og billig nok til at forhandlerne ikke må skru nevneverdig opp prisene for å dekke engangsemballasje, og praktisk nok for pakking til at effektiviteten kan holdes oppe greit nok. Hadde jeg fått velge var det jo å få malt i vakuumposer, ganske kjapt i en kammermaskin. Posene er da og veldig solide og holdbarheten på knust malt blir snart like god som uknust malt. Hos våre to butikker i nærområdet får jeg malten enten i brødposer med umulig knute i som selvsagt rivner lett, eller i plastbæreposer der nylonhyssing er brukt for å binde igjen åpningen. Bæreposene tåler en god trøkk, men problemet er ugjennomsiktighet og at de ikke merker posene når jeg kjøper det. Må da åpne for å finne ut hva som er hva, men pakker uansett om til ziplock poser på maltsortene jeg har bare litt av hver av.
 
Det hadde vært det beste, jeg bestiller til 3-4 batcher om gangen, så malten blir stående noen dager før jeg får brygget.
Lurer på hva det ville kostet ekstra?
Hør med ølbrygging, nå kjøper jeg hele korn, men de er 99 av 100 ganger vakuumpakket, med mindre jeg kjøper sekk selvfølgelig :)
 
Jeg vakumpakker gjerne hel malt, tror det er vanskelig å pakke malt. Da spres finmalt pulver der plasten skal smeltes og forsegle posen. Jeg ville ikke fått det tett. Det blir bare søl tror jeg.
 
Jeg vakumpakker gjerne hel malt, tror det er vanskelig å pakke malt. Da spres finmalt pulver der plasten skal smeltes og forsegle posen. Jeg ville ikke fått det tett. Det blir bare søl tror jeg.
Godt poeng, men forsegle en vakuum pose burde gå greit likevel. Brette ned kantene før man har malten nedi og så sveise den lukket uten å vakuumere.
 
Jeg kjøpte ofte ølsett med malt malt av @Holmentoppen da han holdt på med butikk (dypt savnet!). Der var det da vitterlig malt i forseglete plastsekker. (men jeg utsatt dem aldri for annen shipping enn å bære dem ut i bilen for 20 min kjøring før jeg bar dem opp i bryggeriet)
 
Hør med ølbrygging, nå kjøper jeg hele korn, men de er 99 av 100 ganger vakuumpakket, med mindre jeg kjøper sekk selvfølgelig :)
Problemet med å kjøpe malt hos ølbrygging er at det ikke er mulig å kjøpe mindre kvanta enn 1 kg.
Hos Brewshop kan jeg bestille malt til enkelte batcher blandet i en pose og kan f.eks. bestille 4,3 kg av en type og 0,2 kg av en annen.
Hos ølbrygging får jeg flere poser som jeg må veie opp selv og så sitter jeg igjen med rester jeg ikke har bruk for.
 
Problemet med å kjøpe malt hos ølbrygging er at det ikke er mulig å kjøpe mindre kvanta enn 1 kg.
Hos Brewshop kan jeg bestille malt til enkelte batcher blandet i en pose og kan f.eks. bestille 4,3 kg av en type og 0,2 kg av en annen.
Hos ølbrygging får jeg flere poser som jeg må veie opp selv og så sitter jeg igjen med rester jeg ikke har bruk for.
Også fra Strømmen hjemmebrygg (homebrew.no) kan du bestille egendefinert maltsammensetning.
 
Mener de var vakumpakket, men kanskje bare forseglet med lite luft i, regner med at fasiten kommer etterhvert ;-)
Hehe, de var sveiset – men uten vakuum. Hadde en grei teknikk på å tømme pakkene for luft i forkant. Det går fint an å sveise 100 my poser om man fjerner støvet. 50 my og mindre, som noen butikker bruker, tror jeg blir vanskelig fordi plasten blir for tynn. Har en kammervakuum-maskin til humle. En stor versjon ville helt sikkert fungert bra til malt.
 
Problemet med å kjøpe malt hos ølbrygging er at det ikke er mulig å kjøpe mindre kvanta enn 1 kg.
Hos Brewshop kan jeg bestille malt til enkelte batcher blandet i en pose og kan f.eks. bestille 4,3 kg av en type og 0,2 kg av en annen.
Hos ølbrygging får jeg flere poser som jeg må veie opp selv og så sitter jeg igjen med rester jeg ikke har bruk for.
Det var jeg ikke klar over, det er jo selvfølgelig veldig tungvindt.
 
Dette er årsaken til at jeg prøver så ofte det lar seg gjøre å enten klage "in person" eller via telefon.
Når jeg jobber som lærer til daglig bruker jeg også å ringe før jeg sender meldinger hjem av samme grunn.

Skriftlig kommunikasjon er fryktelig upersonlig og alt som kan tolkes feil vil kunne tolkes feil om man treffer på riktig person.
Får man pratet med noen ved bruk av stemmen med vanlig, vennlig toneleie har jeg aldri opplevd å få dårlig kundebehandling noe sted, egentlig.

Har kun opplevd god kundebehandling hos brewshop forsåvidt.
Når det kommer til malt kjøper jeg stort sett kun hel sekk hos Ronglan Innkjøpslag/Bondens Bryggevarer.
Mindre mengder av andre maltsorter putter de vanligvis i store ziplockposer som fungerer fint. De sender ikke da, så problemet med postgang blir ikke det samme...
 
Dette er årsaken til at jeg prøver så ofte det lar seg gjøre å enten klage "in person" eller via telefon.
Når jeg jobber som lærer til daglig bruker jeg også å ringe før jeg sender meldinger hjem av samme grunn.

Skriftlig kommunikasjon er fryktelig upersonlig og alt som kan tolkes feil vil kunne tolkes feil om man treffer på riktig person.
Får man pratet med noen ved bruk av stemmen med vanlig, vennlig toneleie har jeg aldri opplevd å få dårlig kundebehandling noe sted, egentlig.

Har kun opplevd god kundebehandling hos brewshop forsåvidt.
Når det kommer til malt kjøper jeg stort sett kun hel sekk hos Ronglan Innkjøpslag/Bondens Bryggevarer.
Mindre mengder av andre maltsorter putter de vanligvis i store ziplockposer som fungerer fint. De sender ikke da, så problemet med postgang blir ikke det samme...
Gode refleksjoner:). (Jeg har et langt yrkesliv som lærer bak meg:).)

Jeg har også gode erfaringer med kundebehandlinga fra Brewshop, sjøl om jeg stussa over posene en gang. Men da jeg fikk feil vinsett under black week-stresset, var det null stress med å få sendt riktig sett. Veldig bra. Jeg satte pris på det.

Jeg synes vel det er greit at det er et rom der ulike erfaringer med de forretningene vi står i et gjensidig avhengighetsforhold til, får komme fram. Både ris og ros er viktig. Det har vært litt av begge deler her på forumet. Men jeg slutter meg som sagt til det du sier om "in person" som primærstrategi.
 
Det er lovt til å bli forbanna (uansett side), og det er lov til å gi honnør (generelt).
Tenker denne tråden gjør begge deler, men jeg tar personlig ingen sin side…
Vi er imidlertid i et gjensidig (kjærlighets-) forhold. Jeg ville ikke vært foruten noen av dere.

Takk til alle våre samarbeidspartnere og våre medlemmer som sammen bidrar til å holde øl-tradisjonen gående :)
M
 
Noen som husker filmen "Plastposen". Denne tråden fikk meg til å tenke med denne som digresjon uten direkte sammenheng (overhode). Det er ikke ofte jeg har klaget til Brewshop, men de få gangene jeg har, så har det ordnet opp tvert i mine saker. Klaget også til Bryggselv for mange år siden i perioden de vokste raskt på tre sett de hadde malte opp, og ikke knuste til meg. Så ut som bolle miks og var jo helt ubrukelig til ølbrygging. Når jeg klaget, så fikk jeg beskjed om de som jobbet med knusing gjorde så godt som de kunne. Var det for dårlig så kunne jeg kjøpe meg en kvern og gjøre det selv i fremtiden. Prøvde å sile ut mel for å se hva jeg kunnen bruke og da hadde jeg en boks med pizza mel og en med skall. Det var siste gangen jeg brukte dem uten at det er grunnen til de ikke eksisterer i dag nødvendigvis. Men suksess til eksistens er som oftest relatert til kunde tilfredshet. Butikker blir ikke bedre hvis de ikke får høre om de problemer kunder har. De som lytter og tar tak, lever fint videre. De som hører og ikke bryr seg, må som oftest pakke sammen til slutt

Blir ikke sjokkert om det kommer opp pose valg i nettbutikken til Brewshop etter denne tråden. Når jeg tenker med om, så hender det jo at jeg bestiller på impuls. Da tror jeg kanskje at hvis muligheten har vært der at jeg kunne valgt luft tom sveiset pose for en slant ekstra penger, så hadde jeg faktisk gått for dette. Hva med dere andre? mulighet for å bestille sveist luft test pose? Er det eller

Frde

Discalimer: Jeg kjenner Brewshop litt bedre enn de fleste på flere måter siden jeg har vært med å utvikle rabattavtaler mellom Norbrygg og aktører
 
Fant fram en gammel maltpose fra Brew Shop nå og den virker egentlig tykk nok ut. Litt delt om jeg ønsker mer tykk plast eller ikke
BS pakker uansett alt i hvite poser utapå så er ikke sikkert de merket om det var lekk
 
Tilbake
Topp