Jeg tenker det er greit å avslutte dette her. Grunnen til at jeg har reagert som jeg har gjort, er at dere ikke på noen som helst måte har prøvd å være imøtekommende. Når jeg rapporterer en uheldig opplevelse, forventer jeg å bli trodd. I stedet blir det jeg frembringer ignorert, og jeg får en lekse om hvor solide forpakninger som brukes, og at de ikke kjenner til andre feil med disse enn revnede sømmer, samt at det er så stort varevolum at de ville ha visst om dette dersom det stemte. Hvorfor i all verden forsøker man ikke å finne ut om det som meldes faktisk stemmer? Det bel ikke en gang kommentert før jeg stilte direkte spørsmål om det var mulig at det var blitt brukt feil pose i pakkingen - jeg har kun fått belæringer om hvordan dere pakker. Ikke én gang har du forsøkt å si noe om at det dere beskriver ikke stemmer med hva jeg har mottatt. Veien derfra til å konkludere med at dere ikke snakker sant blir ikke så lang da, og jeg kjenner igjen tegn på at kundesevice ikke nettopp står i høysetet. DERFOR velger jeg å proklamere at jeg ikke vil kjøpe malt fra dere mer. Alt annet har jeg vært svært fornøyd med - men når jeg ser at klager ikke tas alvorlig, blir jeg svært skeptisk.Jepp, når vi beskyldes for å påstå at du som kunde lyger, når vi ikke har insinuert det i det hele tatt, ja da går jeg i forsvarsposisjon. Vi jobber såpass hardt for at våre kunder skal være fornøyde at det både skuffer og svir når vi blir anklaget for å vise kundeforakt! Det er garantert mye av våre rutiner, varer og emballasje som kan bli bedre, men man må kunne kommunisere på en mer voksen og ydmyk måte. Det kommer alle bedre ut av.
Men i grunnen har jeg oppnådd det jeg ville. Fra å kommunisere på epost, og få beskjed om at problemet er min feiloppfatning, har vi nå fått frem at det er mange som har opplevd de samme problemene med perforerte poser i for dårlig kvalitet, og det har du proklamert at du allerede har iverksatt tiltak for å endre på. Det hadde neppe skjedd om jeg ikke skrev denne tråden. Om jeg da blir "the bad guy," lever jeg godt med det.
Det er slett ikke sant at kunden alltid har rett. Men at man har krav på å bli tatt alvorlig når man frembringer et problem med en leveranse, det burde være uomtvistelig. Saken her, er at dere ikke trodde på det jeg fortalte før det ble en offentlig sak av det.