Kutting i metall, kegerator

(et liv uten vinkelsliper er søren meg nesten like meningsløst som et liv uten øl...ja nesten altså)

Selv hadde jeg aldri klart meg uten dremelen, men nå fikk jeg jaggu lyst på vinkelsliper og.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Jeg stakk på Biltema for å kjøpe vineksliper i går, men de var såklart utsolgt... Så jeg kjøpte platekutteren og i tillegg en stor bolt-tang for å være sikker. Platesaksa funka faktisk best og røra er nå kuttet løs! :ilike:

Nå er det om å gjøre å bøye ut denne U-formen til en rett plate...

Tror jeg trenger hjelp av dere igjen, jeg har prøvd i timesvis å rette ut fryseboksen og dette er alt jeg har klart å rette den ut.

Noen som har tips til teknikk eller verktøy som kan hjelpe?

hejy9adu.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enda en trekloss og et par snekkertvinger. Legg treklossene på hver side og klem til med tvingene.

skrevet på ei eplefjøl.

FrankD skrev:
Enda en trekloss og et par snekkertvinger. Legg treklossene på hver side og klem til med tvingene.

skrevet på ei eplefjøl.

Var dette jeg forsøkte faktisk, men klarte ikke skru til tvingene, blir for mye motstand...

Intercom skrev:
FrankD skrev:

skrevet på ei eplefjøl.

Var dette jeg forsøkte faktisk, men klarte ikke skru til tvingene, blir for mye motstand...

Forstår det som du har vendbar skrutvinge (som jeg ikke kan huske å ha sett)
Ettgrepstvinger er vanligvis vendbare, ved at du flytter den faste delen fra ene enden til andre. Disse har i tillegg litt hjelp av vektstangprinsippet, mot skrutvingenes 1:1, men jeg vet ikke om jeg ville gått for den billigste til dette.

Tviler på at vanlige "lettbygde" tvinger er sterke nok.
Kanskje tyngre skyts tilsvarende denne type kan klare det.
http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=42117 Har god erfaring med disse tvingene.
Men det spørs om man er villig å betale et par tusen kr pr stk.

Må du ha denne stålplata (i full størrelse) for at boksen skal fungere?
Å kappe av ved første bøyen med en vinkelsliper går greit.
Så kan du rette den avkappede biten og evt bore/poppe den på igjen eller sette på en ny plate.
Å sveise eller å bruke skjærebrenner oppi en fryseboks er vel ikke å anbefale.

Mvh

Tviler på at vanlige "lettbygde" tvinger er sterke nok.
Kanskje tyngre skyts tilsvarende denne type kan klare det.
http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=42117 Har god erfaring med disse tvingene.
Men det spørs om man er villig å betale et par tusen kr pr stk.

Må du ha denne stålplata (i full størrelse) for at boksen skal fungere?
Å kappe av ved første bøyen med en vinkelsliper går greit.
Så kan du rette den avkappede biten og evt bore/poppe den på igjen eller sette på en ny plate.
Å sveise eller å bruke skjærebrenner oppi en fryseboks er vel ikke å anbefale.

Mvh

Denne eldre typen kjøleskap har ingen kjøling annet enn i denne fryseboksen. Det går rør igjennom hele denne plata, så derfor kan den ikke kuttes i det hele tatt. Planen var å rette den ut og plassere et fat på hver side av plata. Jeg har fått kuttet det jeg trengte, så sånn sett er nå trådtittel misvisende i forholdt til problemet jeg nå sliter med.

Skrutvingene jeg har er vanlig snekkertvinger med bare et rundt håndtak, får derfor ikke noe moment. Skulle hatt en hydraulisk sak, av samme prinsipp som jekk til bil...

Frustrerende når alt annet er ferdig på kjøleskapet, men får ikke bøyd ut denne plata :(

Tilbake
Topp