Lage epoxylokk til bryggemaskin?

Har behov for et nytt lokk til bryggemaskinen. Lokket skal ha hull til avtrekk. Liker å lage ting selv, stort sett med det jeg har i hus.

Har en tykk finerplate, glassfibervev, epoxy og 160 mm stuss som jeg tenkte å lage lokket (flatt, ikke buet) av. Er det noen stoffer i epoxy som ikke er forenelig med varm damp?

Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Der burde du søke opp produktet hos produsent og se om det finnes ett datablad.

Det var et så godt poeng at jeg velger å gjenta posten:

Altså: Du MÅ søke opp produsenten og finne et datablad.

Blir stoffet flytende ved (ca mesketemperatur?) koketemperatur?
Flytende glassfiber er vel å regne som asbest - sånn helsemessig?

Tykk finer er vel sagspon og lim. Mye lim.

Om du klarer å forsegle dette godt nok (100%) så skal det vel gå greit.
Er du i tvil - styr unna :(
 
Har behov for et nytt lokk til bryggemaskinen. Lokket skal ha hull til avtrekk. Liker å lage ting selv, stort sett med det jeg har i hus.

Har en tykk finerplate, glassfibervev, epoxy og 160 mm stuss som jeg tenkte å lage lokket (flatt, ikke buet) av. Er det noen stoffer i epoxy som ikke er forenelig med varm damp?

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Hvorfor ikke kutte en bit syrefast?
 
Men det er mye tryggere mht. at syrefast ikke inneholder noe giftstoffer eller noe annet som kan tilføre noe i ølet. En bit syrefast får du sikkert hos nærmeste sveiser/verksted
 
Ville holdt meg unna epoxy.
Det tåler sikkert varmen, men dampdråper vil dannes på lokket og falle ned i mesken/vørteren.
Ikke bra for helsa.
 
Ville holdt meg unna epoxy.
Det tåler sikkert varmen, men dampdråper vil dannes på lokket og falle ned i mesken/vørteren.
Ikke bra for helsa.
Tror faktisk ikke vanlig epoxy er særlig varmeresistent. Tok et kjapt søk og leste at den begynner å mykne ved 60°C. Man kan bruke varme for å fjerne epoxy. TS bør gå for rustfritt ja :) eller evt. den derre lampeskjermen fra Ikea eller noe...
 
Tror faktisk ikke vanlig epoxy er særlig varmeresistent. Tok et kjapt søk og leste at den begynner å mykne ved 60°C. Man kan bruke varme for å fjerne epoxy. TS bør gå for rustfritt ja :) eller evt. den derre lampeskjermen fra Ikea eller noe...
Tas til etterretning, går for en slik
48e620a70ccfbe0c185b38ed04c7940a.jpg


Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Jeg sjekket med SVAS kjemi for ett års tid siden vedr å lage kokekjeler i gallfiber og epoxy. De anbefalte det IKKE. Får ikke foodgrade epoxy. Så jeg la ideen på hylla.
 
Tilbake
Topp