Lavkarbo øl.

Lars B. skrev:
Per N skrev:
FrodeSy skrev:
protto skrev:
Nei, akkurat. Er ikkje akkurat noko kostholdsekspert.... ;)
Genialt! Den likte eg. Hadde vi vore kostholdsekspertar hadde vi vel ikkje drukke øl  >:D

Jodu, har hørt dem si, det er mye god mat i godt drikke.   :skaal2:

For de som vil skifte livsstil, så kan de sikkert starte her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5185

"Startvekt: 94 Vekt nå: 90,5. Mål 1: 89.9"
Startpromille: 0,0. Promille nå: 1,2. Mål 1: 1,9. Mål 2: sjukehuset...
 
Lars B. skrev:
Per N skrev:
FrodeSy skrev:
protto skrev:
Nei, akkurat. Er ikkje akkurat noko kostholdsekspert.... ;)
Genialt! Den likte eg. Hadde vi vore kostholdsekspertar hadde vi vel ikkje drukke øl  >:D

Jodu, har hørt dem si, det er mye god mat i godt drikke.  :skaal2:

For de som vil skifte livsstil, så kan de sikkert starte her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5185
Jepp! Hopp over mesking, koking og gjæring. Slik får du lavkarbo i følge *kremt* eksperten:
Lag drinker med sprite zero, eller fun light. Mine favoritter er peach eller iste-fersken. Med en liten dæsj sprite zero.
da satser jeg heller på litt mosjon i ny og ne. Æsj.
 
Hvitvin kan også blandes ut med sprite zero eller farris, for å spare karber.

Alkoholmisbruk på groveste her altså. Vær glad i karbohydratene dine, drikk opp halvlitern, og tenk på de edru barna i Afrika. Som en klok mann sa.
 
lavkarbo øl.... lag en tripel eller lignende. mye alkohol, trenger ikke så mange..  :laugh:
eller stikk over til naboen og lån hobbyutstyret fra 80-tallet med stigerør og kjøler...det fjerner de fleste karboer, kun effekten som kommer ut der....... :idea:
hvilken rolle spiller det uansett. ikke mange av oss som går på grete rhode likevell....


edit....
“Drinking beer doesn't make you fat, It makes you lean....
Against bars, tables, chairs, and poles.”
 
Poenget er vel at om du vil vre med på leiken må du smake steika eller noko slikt. Ein blir vel feit av å drikke brennevin og.
 
protto skrev:
Poenget er vel at om du vil vre med på leiken må du smake steika eller noko slikt. Ein blir vel feit av å drikke brennevin og.
det som ikke gjør deg feit gjør deg ikke lykkelig....
 
Espen Unnvik skrev:
"Bring me champagne when I'm thirsty, bring me reefer when I want to get high." ....... Muddy Waters.......

Eventuelt "One bourbon, one scotch, one beer." John Lee Hooker.:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Gahr skrev:
Espen Unnvik skrev:
"Bring me champagne when I'm thirsty, bring me reefer when I want to get high." ....... Muddy Waters.......

Eventuelt "One bourbon, one scotch, one beer." John Lee Hooker.:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Personlig foretrekker jeg varianten med øl, men reefer er hvertfall lavkarbo.....
 
Kjetil S skrev:
Espen Unnvik skrev:
Personlig foretrekker jeg varianten med øl, men reefer er hvertfall lavkarbo.....

Tja.

Da er det tydeligvis bedre (mtp. energiregnskapet) å drikke så mye at man glemmer å spise hele kvelden og natta i tillegg til å være ute av stand til å innta mat til langt ut på ettermiddagen neste dag.
 
Bjarte H skrev:
Kjetil S skrev:
Espen Unnvik skrev:
Personlig foretrekker jeg varianten med øl, men reefer er hvertfall lavkarbo.....

Tja.

Da er det tydeligvis bedre (mtp. energiregnskapet) å drikke så mye at man glemmer å spise hele kvelden og natta i tillegg til å være ute av stand til å innta mat til langt ut på ettermiddagen neste dag.

Ja, man kan jo draen helt ut, holde på med ølinntak i større mengder over flere dager, da er jeg helt sikker på at fettet og noe av vettet også forsvinner. Ref til en ute i periferien som er periode super, han drikker kun øl og er tynn som en fyrstikk. Det er bare å dra fra kalkulatoren og ha det morro.  :godtoel:
 
Leif T skrev:
bekkern skrev:
hva med en kombinert trede/malt-mølle? :)

Haha, nå fikk jeg artige bilder i hue; et gigantisk hamsterhjul med 1 stk hjemmebrygger inni, som driver ei maltmølle.

Problemet med et hamsterhjul og en ølbrygger inni, er at han ølbryggeren har bare en Speidel på 20 liter  ;D
 
Ønsker også å kunne fått en oppskrift på hvordan brygge lavkarbo øl. Er en ivrig Ølbrygger og elsker øl, men av helsemessige årsaker tåler noen ikke karbohydrater. Behøver ikke ha noe med kalorier eller fedme at en ønsker seriøse opplysninger om hvordan brygge et lavkarbo øl Tar gjerne i mot oppskrifter Hilsen Monica
 
Ønsker også å kunne fått en oppskrift på hvordan brygge lavkarbo øl. Er en ivrig Ølbrygger og elsker øl, men av helsemessige årsaker tåler noen ikke karbohydrater. Behøver ikke ha noe med kalorier eller fedme at en ønsker seriøse opplysninger om hvordan brygge et lavkarbo øl Tar gjerne i mot oppskrifter Hilsen Monica
Tilsetter du ekstra enzymer i mesken så vil du kunne få et øl med høyere utgjæring og dermed mindre karbohydrater. En utfordring er å unngå at ølet oppleves som tynt og med lite smak. Ser at olbrygging.no selger et sett av denne typen, lavkarbo Pale Ale. Det er en komplett oppskrift med fremgangsmåte på produktsiden deres, kanskje et interessant produkt, Lavkarbo Pale Ale
 
Tilbake
Topp