Lenker til kjøp av PID/relé/kjøleribbe mm.

Jeg bruker meskepose, så er ikke noen fordel for meg ha en temp.sensor stikkende 10cm inn fra siden på kjelen. :)
Hvor varm kan den SSR finne på å bli?

Jeg kommer til å montere sensoren under falskbunnen nede ved utløpet til sirkulasjonspumpen slik at jeg vet at den vørteren som går gjennom pumpen og ut på toppen av mesken holder riktig temperatur.

Kjøp heller et T-ledd som du setter på pumpa, slik at du slipper å ta et nytt hull i kjelen, og stapp sensoren inn i ene hullet der. Dette er uprøvd så du vet ikke hvis du vil ha det slik i lengden.

Kjøp heller et T-ledd som du setter på pumpa, slik at du slipper å ta et nytt hull i kjelen, og stapp sensoren inn i ene hullet der. Dette er uprøvd så du vet ikke hvis du vil ha det slik i lengden.
Sånne t-ledd ledd hvor får en kjøpt det?
Har nå bestilt pid pt-100 og ssr. Blir spennende dette.

Ebay. 1/2 npt tee stainless, f.eks. hvis det er ntp gjenger du vil ha. Og sjekk beskrivelsen, noen av de er reduksjons-tee'er, men dukker opp med den søkestrengen.

Ja. Jeg har faktisk bare lagt SSR i en skål når jeg har brukt den slik at den ikke skulle skade noe :D
Den sensoren som medfølger finner jeg ingen fornuftig måte å feste i kjelen så den har jeg bare senket ned i kjelen under bruk. Men har bestilt en PT100 sensor som jeg ble anbefalt før jeg kjøpte PID, Så jeg anbefaler videre deg å gjøre det samme. Den kan monteres tett i kjelesiden, skal være mer nøyaktig, er lengre og koster bare 40 kroner.
Senket føleren i kjelen. Er føleren vanntett da? Ser for meg at det kan gi feilmåling dersom den ikke er det.

Gikk veldig fint. brukte den under kok og alt. Hadde uansett ikke vært noe problem med tanke på at PT100 allerede var bestilt. Ergo var det et engangstilfelle, da K typen uansett blir utfaset når jeg får PT100.

Hopper bare inn her jeg, da jeg er ganske grønn på området :)

Har en Steba 27l el-kjele jeg bruker til BIAB
(http://www.partiexperten.no/produkt...steba-27-liters-elektrisk-kjele-med-tappekran), men da den er litt så-som-så hva gjelder temperaturer o.l tenkte jeg kanskje å sette inn en PID kontroller og pumpe for sirkulasjon.

Noe alâ dette oppsettet:
(Virket jo ganske ålreit!)

Da jeg som sagt er ganske uerfaren mtp. både brygging og elektronikk, er jeg litt usikker på akkurat hva jeg trenger og om det i det hele tatt lar seg gjøre med denne kjelen..

Hvilken PID kontroller og pumpe bør jeg gå for, og er det noe annet jeg trenger (Hvor får man tak i en slik "sparge nozzle")?

Tilbake
Topp