liming av etiketter

Slutter meg til Gråstein og anbefaler vanlig skolelim.
Etiketten sitter bra om du limer på tørr flaske og ikke setter de til kjøling umiddelbart etterpå. Når etiketten skal av igjen er det bare å skylle under varmt vann, og gni over med hånden, og flaska e klar til ny dyst.
 
Melk funker som bare det for meg. Laserprinter og ekstra lett melk. Hiver alle etikettene oppi en skål med melk. Tar opp en og en og limer på ei romtemperert og tørr flaske. Skyller flaska og etiketten under rennende vann etterpå. Lar etikettene tørke i romtemperatur. Har aldri mistet en etikett.
 
Fant denne gamle posten nå. Er det fortsatt melk som gjelder? Min erfaring med både melk og eggehvitte er god, men etikettene blir lett "slitt" om de får melk på seg, noe de ofte får. Bruker selvsagt laserprinter, men det hjelper ikke. Noen dråper melk på forsiden (som kommer på via fingrene) så synes det veldig fort..
 
Har brukt melk på mange tusen flasker og det er sjeldent eg ser noke skade på printer. Har vore litt på etiketter med mykje svart farge

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Låner barnas limstift og limer kun to loddrette streker - en på hver ytterkant
Jeg brukte lenge melk og det fungerte veldig bra. Har gått over til limstift siste tiden. Fungerer like bra, er enda enklere.Jeg gjør tilsvarende som msevland.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Det blir flekkete hvis du får noen dråper med melk på, men jeg dynker bare hele etiketten i melk, også skyller jeg flaska og etiketten under rennende vann etterpå. Gir perfekt resultat.

Melk med lite fett er best.
 
Uten tvil skolelim! Kjøpte en stift på staples og den fungerte ganger bedre en melk og mindre søl. Bare et tynt lag rundt kantene så sittet det bra og kommer fort av i varmt vann under springen
 
Melk funker fint her i huset, har klistret noen hundre etiketter.. Lettmelk eller skummet. Heller et glass melk på en tallerken, og fukter baksiden av etiketten med melken veldig enkelt.
 
Tilbake
Topp