Lodder interesse for kurs i humledyrking

Heisan, nå som våren er på full fart dukker det som vanlig opp interesse på forumet for humlestiklinger. Jeg har selv dyrket humle i noen år nå, og har lært meg en ting eller to om plantene. I min kontakt med nybakte humleforeldre har jeg opplevd et ganske stort spenn i erfaring og kunnskap om plantene, og ser også at svært mange gir opp etter en skuffende sesong med spiredød og det som verre er.

Hvert år pleier jeg å lære interesserte medlemmer i Oslo Amatørbryggerlaug å dyrke humle, men da dette er en ganske smal under-hobby i en forening av begrenset størrelse er det ikke akkurat noen folkemengde.

Jeg vurderer derfor å åpne kurset for folk utenfor lauget, til en rimelig pris. Er dette noe som kunne vært av interesse for folk? Interesserte bes melde seg i tråden, ingen påmelding foreløpig. Om det ser ut som om dette vekker entusiasme setter jeg i gang i april en gang.
 
Høres intressant ut. Er selv utdannet gartner, men har ikke fått den helt Store dreisen på det. Kanskje du kan si hvor man kan finne litt god litteratur om dette??
 
Dette virker jo populært nok til å gjøre et forsøk!
Kommer tilbake med detaljer fortløpende, men tenker oppstart i begynnelsen av Mai.
 
Tilbake
Topp