Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Den tror jeg du hvertfall underpitcher!! xDDer blir noe sånt da
Funker kanskje
Den tror jeg du hvertfall underpitcher!! xDDer blir noe sånt da
Funker kanskje
Den tror jeg du hvertfall underpitcher!! xD
Etter hva jeg leser på Wiki så var denne produsert av Dahls. Så gjæren er vel en nøkkelkomponent.Ikke helt ferdi justert ennå
Er dette den faktiske oppskriften?
Det er fra notatboka til tidligere bryggerimester. Øverst til venstre der står det nok 87, som i 1987. Så ja, dette er nok den opprinnelige oppskriften fra 1983.Er dette den faktiske oppskriften?
Det var vel Lysholmer Ice som kom på blanke flasker? Det er et annet øl.Husker denne godt, jeg ble 18 år det året den kom ut, så jeg var vel midt i kundegruppa. Kom på blanke flasker husker jeg, det var jo litt eksklusivt. Gjorde at den så god ut, men om den var det husker jeg ikke. Øl var øl den gangen
Jeg husker godt dette ølet. Det var min favoritt en varm sommer ettermiddag/kveld på terrassen på nittitallet. Den hadde en spesiell myk humlesmak som jeg ikke husker fra andre norske pils. Gjæren har nok også hatt en vesentlig innflytelse. Synd at den ikke er tilgjengelig i Oslo området.Det er fra notatboka til tidligere bryggerimester. Øverst til venstre der står det nok 87, som i 1987. Så ja, dette er nok den opprinnelige oppskriften fra 1983.
Dahls gjæren er vel fruktig. Hvor forskjellig er den fra Fermentis S-23?Gjæren har nok også hatt en vesentlig innflytelse. Synd at den ikke er tilgjengelig i Oslo området.
Hvis det ikke er noen Norbryggere i Osloområdet som har Dahlsgjær nå, er det helt sikkert mulig å få noen i Trondheimsområdet til å sende. Det deles i Norbrygg!Gjæren har nok også hatt en vesentlig innflytelse. Synd at den ikke er tilgjengelig i Oslo området.
Husker denne godt, jeg ble 18 år det året den kom ut, så jeg var vel midt i kundegruppa. Kom på blanke flasker husker jeg, det var jo litt eksklusivt. Gjorde at den så god ut, men om den var det husker jeg ikke. Øl var øl den gangen
Tror du må flytte litt på humlene @loebrygg ,tviler på at begge ble tilsatt tidlig i kok. Og at de brukte Dahls-gjæra er vel 99,9% sikkert tenker jeg.
Jepp, det var slik de var da de kom ut. Der jeg bodde, var det kun Dahls Pils og Brigg, så den der var velkommen.Dette er de flaskene og etikettene jeg husker, og flaskene var blanke med gull innpakning på toppen.
Vis vedlegget 64097
Du har helt rettDette er de flaskene og etikettene jeg husker, og flaskene var blanke med gull innpakning på toppen.
Enig. Såvidt jeg husker var det lite bitterhet, men mer i en "amerikansk-lignende" øl. Jeg viølløe tippe nærmere 22-25 IBU som i en Munich Helles. Kun humletilsetninger ved 60 min vil gi lite eller ingen aroma og det var nettop aroma bitterheten jeg husker.med "kun" 15 kg humle måtte jeg tilsette alt i starten og det gir kun 18 IBU